Èxit del primer Speed Meeting organitzat per l’Escola Agrària de l’Empordà

Des de l’Escola Agrària de l’Empordà hem organitzat un Speed Meeting per facilitar el contacte entre el nostre alumnat i les empreses agroalimentàries del territori

Al nostre centre impartim el CFGS Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària en format dual. Això significa que durant el segon curs, el nostre alumnat realitza part dels continguts en una empresa. Amb l’objectiu de facilitar el contacte entre empreses alimentàries i els nostres estudiants, el passat mes de juny vam organitzar un Speed Meeting.

La finalitat era que l’alumnat trobés el lloc de feina que més s’adeqüés a les seves preferències i que les empreses escollissin el candidat que millor s’ajustés al perfil professional que buscaven.

Les 3 fases de l’Speed Meeting

L’Speed Meeting es va desenvolupar en 3 fases. Primer, l’alumnat va preparar un videocurrículum per presentar-se a les empreses i es van elaborar unes fitxes informatives de les empreses per tal que els estudiants poguessin conèixer tots els detalls dels perfils que estaven cercant. Es va habilitar un espai web on alumnat i empreses podien consultar aquesta informació.

Posteriorment, es va fer una primera tria i es van realitzar entrevistes virtuals de 10 minuts (d’aquí el concepte ‘Speed Meeting’). Finalment, les empreses van escollir 2/3 alumnes per fer unes entrevistes més completes i van triar l’estudiant que més encaixava.

El resultat va ser molt positiu: tot l’alumnat va trobar una empresa i va començar les pràctiques de formació professional dual el setembre. Actualment els estudiants estan fent pràctiques a empreses com Pizza Artesana, Anela Fruits, Costa Brava Mediterranean Foods, Làctia, Laboratori Agroalimentari de Girona, Nestlé i Grup Boira Bars & Restaurants.