Participem en la XI Copa Cangur 🦘🏆

El passat dimecres 29 de gener es va celebrar la XI Copa Cangur, un concurs presencial de resolució de problemes matemàtics que té per objectiu motivar els estudiants de secundària en l’aprenentatge de la ciència i la lògica matemàtica. Aquesta primera fase s’ha celebrat conjuntament amb altres seus d’arreu del país.

En aquesta primera fase de la Copa Cangur, que ha organitzat el nostre col·legi juntament amb el Campus Terres de l’Ebre i la Societat Catalana de Matemàtiques, han participat  alumnes de 1r, 2n,3r i 4t d’ESO de diversos centres de secundària del territori o sigui, dos-cents deu estudiants de quinze centres educatius del territori.

Concretament, el concurs consisteix en resoldre 12 problemes d’enginy matemàtiques en només una hora. Es tracta d’una cursa contrarellotge en què la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs i, per tant, l’estratègia d’equip és molt important. Durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants el que dona encara més emoció a la lluita.

El nostre alumnat s’ho ha passat genial durant la jornada i a més a més, han tingut l’oportunitat de compartir el gust per les matemàtiques amb altres adolescents de la seva edat amb les mateixes inquietuds.

L’estratègia adoptada durant el torneig ha estat conservadora per part de l’equip junior i una mica més arriscada per part dels equip cadets. Tot i això, han obtingut puntuacions satisfactòries.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>