Parc Fluvial del Ripoll (6è de Primària)

Des de l’ADENC (Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura de Catalunya) es vol fomentar la participació, responsabilitat i implicació de la ciutadania en el projecte anomenat “Fes reviure el Ripoll“, per tal d’aconseguir la recuperació ecològica, tant de la flora com de la fauna, al pas d’aquest riu pel terme municipal de Sabadell.

L’alumnat de 6è de Primària vam sortir caminant des de l’Escola fins a la zona d’esbarjo de Sant Vicenç de Jonqueres. Ens acompanyava la Berta, ambientòloga i geòloga de l’ADENC, que ens va fer veure el riu i el seu entorn amb mirada analítica, observant el que cal conservar en l’entorn natural i allò que no hi hauria de ser per no formar-ne part i suposar una invasió de l’ecosistema. Vam analitzar aspectes físics i químics com la transparència, la temperatura i el pH de l’aigua del riu. Vam observar i investigar amb cura i afecte els coneguts com a bioindicadors. La conclusió va ser que, en aquell tram concret i malgrat que el cabal del riu era escàs, el seu estat era òptim.

Enhorabona, ADENC, la vostra tasca és inestimable i suposa un exercici d’educació ambiental i consciència ciutadana in situ!

Si voleu veure algunes imatges, cliqueu aquí.