Salam Samira! Sempre seràs als nostres cors

La nit del dilluns 9 de març es va morir la Samira Bensaid, alumna de l’Escola d’Adults. Es va morir a la seva ciutat (Kenitra) d’un infart de cor.

La Samira era una persona activa, va començar a l’Escola d’ Adults a estudiar un curs de castellà i va continuar amb català i anglès. Va començar des de zero, no entenia res, i va fer Català 1, 2 i 3 i Anglès 1,2 i 3. Quan va acabar va continuar estudiant a Normalització Lingüística i a l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) i ara mateix tenia un bon domini d’àrab, català, castellà, anglès i francès. Sempre vam veure que aprenia amb molta facilitat.

Paral·lelament als estudis va continuar col·laborant amb l’Escola, fent suport a les classes d’N2, ajudant en la lectura i conversa de nivells instrumentals. Al mateix temps feia un curs de Literatura Catalana aquí mateix a l’Escola. Les seves ganes de saber coses i aprendre feia que actualment també estava matriculada en un curs d’Història de Catalunya.

El seu nom, Samira, és d’ orígen àrab i vol dir “la persona que porta alegria” i també una “persona lluitadora i capaç de superar les coses negatives de la vida”. La definició del nom és molt adient per a recordar com era ella, tots els seus companys i companyes saben que era alegre, però sobretot lluitadora, sempre anava endavant i en positiu,col·laboradora  en tot i participativa en totes les classes i sense cap protagonisme.

També superava les coses negatives que la vida li anava posant, els que teníem la sort de conèixer-la sabem els seus problemes de salut que havia tingut i que la vida no li havia posat les coses gens fàcils, però ella tirava endavant amb un somriure.

Aquesta setmana hem parlat amb els seus companys i companyes, amb una tristor generalitzada. La trobarem molt a faltar.

Aquesta és la foto que els alumnes van enviar i que reflecteix la seva actitud davant la vida.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *