Professorat d’escoles d’adults d’Europa visita el CFA Girona

Un grup de professores de dues escoles d’adults europees han visitat el CFA Girona dins del programa europeu ERASMUS+ KA1. Es tracta d’una professora d’alfabetització, una recepcionista de l’escola d’adults Brusselleer (Bèlgica) i dues professores del CPIA Perugia (Itàlia). L’objectiu de la visita és conèixer la metodologia del CFA i poder fer un intercanvi d’experiències i metodologies entre les tres escoles: especialment en l’àmbit de les llengües.

Durant la visita, les professores han pogut conèixer l’oferta formativa del centre i han assistit a diferents sessions, tant d’alfabetització, com d’ensenyament de català, castellà i també d’aprenentatges inicials. També han pogut veure com es fa l’acollida dels alumnes per part del personal administratiu.

Amb aquesta mateixa intenció, més endavant, una representant de la nostra escola també es desplaçarà fins a Brussel·les per conèixer de primera mà el seu sistema pedagògic i com encaren la formació d’adults en un entorn que també és bilingüe.

Aquest intercanvi s’emmarca en un projecte engegat des de finals del curs passat al CFA Girona i que té una durada de dos anys. El projecte rep el nom “La Llengua és T-R-A-N-S-V-E-S-A-L” (tractament, real, amè, nou, singular, versàtil, amè, rigorós, significatiu i autèntic)  i té per objectiu millorar l’expressió i comprensió tant escrita com oral de l’alumnat adult, a partir d’un enfocament centrat en les necessitats dels alumnes, a més de permetre al professorat conèixer noves metodologies i recursos per assolir aquest objectiu.

1. Isaac Padrós Suárez

És molt normal i comprensible que altres docents d’altres indrets del món vinguin a conèixer i visitar el model del CFA Girona.
    Com a exalumne només puc dir que tant el professorat, com el personal PAS, com els companys van ser i han estat peces claus en el meu desenvolupament humà, acadèmic i personal.
    Fa molts anys que estan fent molt bona feina i fa molts anys que ajuden a crear nous futurs i noves oportunitats.
    Només puc dir amb el cap ben alt i amb molt d’orgull que jo sóc de la 40a promoció del CFA Girona.
    Quina llàstima que sigui el parent pobre d’ensenyament.
    Moltes, moltes gràcies!