Sant Jordi 2024

La setmana passada vam fer la cloenda de les activitats organitzades per celebrar la Diada de Sant Jordi. 

Aquest mes hem realitzat moltes activitats on l’objectiu principal ha estat donar a conèixer  aquesta celebració tan bonica i per altra banda fomentar la curiositat i l’interès en la cultura lectora de l’alumnat del nostre centre. 

A l’escola hem tingut roses, llibres, molts aprenentatges i hem practicat la creativitat literària de l’alumnat. 

Durant aquestes setmanes prèvies,  hem portat a terme activitats relacionades amb el gust de la lectura i l’escriptura. A més a més també hem experimentat amb expressions artístiques que ens han ajudat a guarnir l’escola per l’ocasió.

 

 

 

 A continuació us oferim un petit resum d’algunes activitats que s’han dut a terme. 

 

Grup: COMPETIC INICIAL MATÍ I COMPETIC 1

Aquest Sant Jordi el grup s’endinsa en l’univers de la creació literària amb l’ajuda de la Intel·ligència Artificial. Mitjançant l’ús de la tecnologia, l’alumnat ha desenvolupat una sinopsi d’un llibre fictici donant les indicacions adequades a la lntel·ligència artificial (IA). Amb la història ben estructurada, han posat a prova les seves habilitats de disseny creant les portades i contraportades utilitzant l’eina Canva. Amb imatges lliures de drets d’autor seleccionades i descarregades, han donat vida als seus llibres. Per acabar, retallant i enganxant, els llibres han servit  per decorar l’escola i sorprendre a tothom.

 

Grup: COMPETIC INICIAL TARDA

 Durant les setmanes prèvies hem fet cartells amb canva per decorar l’escola amb una selecció de poemes i dissenys personalitzats. El mateix dia de Sant Jordi el grup ha  elaborat punts de llibre amb frases cèlebres i una presentació col·laborativa per desitjar una bona diada a tothom.

 

Grup: CFI-3

L’alumnat del nivell 3 del cicle de formació instrumental (CFI-3) ha posat en pràctica la seva creativitat amb la confecció de punts de llibre únics. A través de la plataforma de disseny Canva, han tingut l’oportunitat de crear els seus propis dissenys personalitzats. Cada punt de llibre ha estat complementat amb una cita famosa d’un autor o relacionada amb el Dia de Sant Jordi. S’han emportat els seus punts de llibres per a regalar o per a utilitzar-los ells/elles mateixos/es.

 

Grup: CFI-1

Hem conegut la llegenda de Sant Jordi a través d’una tira de dibuixos i hem après a escriure les paraules clau relacionades amb el dia: rosa, libro, dragón, etc.

 

Grup: GES1

Hem treballat la geometria de Matemàtiques 2 des de la papiroflexia, fent roses de paper. Hem pogut identificar les diferents figures que apareixien al donar forma al paper (triangles rectangles, triangles isòsceles, quadrats, rectangles, etc). 

 

Grup: GES1 Català

Hem fet una presentació de la llegenda de Sant Jordi, que alguns alumnes no coneixien, i com a exemple de l’arrelament d’aquesta tradició en la cultura local, ho hem exemplificat amb l’arquitectura de la casa Batlló d’Antoni Gaudí com a al·legoria de la llegenda: https://www.roses23abril.cat/casa-batllo-una-allegoria-la-llegenda-de-sant-jordi-part/

  

Grup: Català i Castellà per estrangers 

 

L’alumnat de català i castellà inicial ha conegut la llegenda de Sant Jordi aprenent nou vocabulari mitjançant la relació d’imatges i una breu lectura. Els hi ha agradat saber que avui una part de la tradició és regalar roses perquè la rosa va sortir de la sang del drac.

 

 

 

Grup: GES2 Literatura Catalana: 

L’alumnat de GES2 ha treballat l’escriptura creativa per a aquest Sant Jordi. Per una banda van rebre una sèrie d’instruccions i començaments d’històries triades a l’atzar per grups. Amb aquestes instruccions havien de vola la seva imaginació i crear un relat que tractés una emoción concreta. Ha resultat un treball molt enriquidor ja que han treballat la seva imaginació i han sigut capaç d’estructurar una història amb un inici, nus i desenllaç. Per altra banda i de forma individual han hagut d’escriure un relat curt de només de 40 paraules. Finalment vam posar en comú totes les històries i vam votar el relat guanyador!

 

També han treballat el poema de Vicent Andrés Estellés: ’M’he estimat molt la vida’ 

 

no com a plenitud, cosa total,

sinó, posem per cas, com m’agrada la taula,

ara un pessic d’aquesta salsa,

oh, i aquest ravenet, aquell all tendre,

què dieu d’aquest lluç,

és sorprenent el fet d’una cirera.

m’agrada així la vida,

aquest got d’aigua,

una jove que passa pel carrer

aquest verd

 aquest pètal

 allò

una parella que s’agafa les mans i es mira als ulls,

i tot amb el seu nom petit sempre en minúscula,

com passerell,

 aquell melic,

com la primera dent d’un infant.

 

Partint d’aquest poema han hagut de crear el seu propi. Aquesta activitat també es va treballar en grups de forma que cada membre del grup feia la seva aportació i s’esforçava per al producte final, un poema sobre les coses que més disfruten a la vida. A més a més, es va triar l’autor Vicent Andrés Estellés per commemorar el centenari del seu naixement. 

 

També han fet un mural amb el títol Un altre Sant Jordi, si us plau, sobre una idea de la professora de Literatura Castellana que un petit grup d’alumnes (de manera voluntària i fora de l’horari de classe) ha desenvolupat. El mural mostra imatges de altres Jordis que s’enfronten al seu drac particular, o de Dracs que lluiten contra el seu Sant Jordi, dins del món de la cultura popular (cinema, anime, etc.).. 

 

Grup: ANGLESOS MATÍ

Amb l’alumnat d’anglés matí hem realitzat una activitat d’escriptura creativa prenent com a referència la novel·la gràfica d’ ‘Embroderies’ de l’autora iranesa Marjan Satrapi on havien d’inventar un possible diàleg entre dos personatges de l’obra. Hem treballat la novel·la gràfica per a motivar-los a escollir aquest gènere literari quan s’inicien en la lectura en anglès. 

Durant tota la setmana hem anat projectant una presentació sobre Sant Jordi, la seva tradició i origen a la televisió del centre.

I per últim vam fer entrega de les roses a tots els grups, el quals marxaven amb molta il.lusió d’haver participat, gaudit i conegut aquesta tradició festiva tan nostra. 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>