Ensenyaments semipresencials

Per què oferim ensenyaments semipresencials i/o a distància?

El Projecte Educatiu de l’escola té com un dels trets d’identitat l’adaptació de la seva oferta educativa per facilitar l’accés a l’aprenentatge al major número de població.

Per aconseguir l’equitat en el dret a l’educació i  facilitar la conciliació familiar i laboral, el centre planifica els seus ensenyaments  en les modalitats presencial, semi-presencial i/o a distància, i/o en modalitats trimestrals, quadrimestrals (intensius) o anual,  segons les necessitats i disposició de l’alumnat.

Quins ensenyaments són semipresencials al centre?

Actualment tenim actualitzats els següents ensenyaments semipresencials:

COMPETIC 2 (Equivalent a ACTIC Bàsic)

COMPETIC 3 (Equivalent a ACTIC Avançat)

Com s’organitzen els ensenyaments?

Tots els alumnes de l’escola tenen un correu electrònic que segueix la següent estructura: nom.cognom@cfabonpastor.cat

Pel seguiment de les classes s’utilitzen espais virtuals d’aprenentatge (Google Classroom o Moodle)  on l’alumnat  troba el diari de la classe, accedeix als materials i entrega les feines avaluables a més de comunicar-se amb els docents i amb els companys i companyes de la classe.

Els docents disposen d’una hora de dedicació a activitats relacionades amb l’àmbit de l’acció tutorial (atenció als alumnes tant els de modalitat presencial com semi-presencial i/o a distància, entrevistes i seguiment del pla de treball) dins del seu horari lectiu.

La semipresencialitat s’aplica al 50% de les classes (2h a la setmana de classe presencial i 2h a la setmana de treball personal). Per superar el curs mitjançant Avaluació Contínua s’han d’assistir al 80% de les classes presencials, haver entregat les tasques avaluables i superar el projecte de final de curs que s’ha de fer de manera presencial.

En cas d’extrema dificultat en l’assistència a les classes es valorarà la possibilitat d’oferir un Pla Individualitzar per facilitar l’accés a l’educació.

Com adquirim les competències digitals?

Per a cada competència  dissenyem una sèrie d’activitats per adquirir els coneixement i destreses necessàries i una activitat final de tipus competencial que dona  informació sobre l’adquisició de les competències.

En el disseny de cada pràctica d’aprenentatge es proporcionen ajudes visuals (captures de pantalla), explicacions teòriques, videotutorials i la llistes de comprovació.

Quins són els requisits per poder seguir els ensenyaments semi-presencial i/o a distància?

Per poder acollir-se a aquesta modalitat és requisit imprescindible estar en disposició de:

• Bona connexió a Internet
  • Ordinador amb sistema operatiu Windows 7 o superior.
  • Navegador Mozilla o Chrome
  • Programari: els cursos es basen en programari lliure que es pot descarregar de forma gratuïta: paquet ofimàtic LibreOffice: Writer, Calc, Gimp, Audacity…

Com es realitza l’avaluació?

L’avaluació global del ensenyaments de competència digital COMPETIC a l’educació de persones adultes s’organitza en dues fases:

1. Avaluació contínua: La qualificació en l’avaluació contínua serà de 0 a 10 punts, amb dos decimals. Aquesta qualificació serà global de tot el curs tenint en compte totes les competències que s’hi treballen en un mateix curs. Aquesta nota tindrà un valor del 60% del valor de la nota global.
  2. Projecte final: el projecte serà contextualitzat i permetrà evidenciar el domini que té la persona de les competències que es treballen al curs. El Departament d’Ensenyament dissenya el projecte i en fixa els criteris de correcció per a cada nivell i curs, que serà supervisat i avaluat pel professorat del centre.

El projecte s’ha de realitzar presencialment en el centre on l’alumnat estigui cursant els ensenyaments, a partir del 15 de maig de cada curs i abans de finalitzar el curs, dins l’horari lectiu de l’alumnat i amb durant un màxim de 12 hores de classe per al Competic 2 i 9 hores en el Competic 3 (3h per competència).