Quant val aquest producte? Els catàlegs del supermercat

L’eix temàtic que hem treballat el segon trimestre en els grups de Català i Instrumental ha estat “Anar a comprar”. Per això es va dissenyar una situació d’aprenentatge perquè l’alumnat treballés amb els preus dels productes del supermercat. Per resoldre la tasca, els i les alumnes havien de consultar un catàleg de preus i cercar-hi el valor econòmic dels productes que se’ls demanava. Un cop finalitzada la cerca, l’alumnat mantenia un diàleg per practicar els nombres en català i el lèxic referent als productes.

Va ser una activitat molt interessant perquè l’alumnat va poder treballar amb materials manipulatius i significatius, al mateix temps que van aprendre a llegir un catàleg del supermercat, amb els productes i el seu valor monetari.

8 de març als grups d’anglès

El dijous 5 de març, i en el marc de l’activitat proposada per la Comissió de Gènere del centre en motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona Treballadora, els alumnes d’Anglès 2 vam reflexionar sobre la presència de les dones en el món de l’art.

Coneixeu les Guerrilla Girls? Són un col·lectiu anònim d’artistes feministes i antiracistes i durant la sessió hem treballat per entendre el missatge que amaguen els seus els seus pòsters reivindicatius. Tots hem col·laborat i treballat de valent per plasmar el seu missatge en un pòster que trobareu exposat, entre d’altres, al passadís de l’escola. Ah, i també hem descobert que teníem alguna artista amagada a classe!

Cristina Domínguez

Amb els pastors formatgers de Barneres

Alguns alumnes del mòdul de Revista van fer una visita el 17 de gener a una granja ecològica d’ovelles a Barneres, a St Martí Sescorts, prop de Manlleu. En Sergi Solà, un dels socis ens ensenya la instal.lació, formada per un gran estable i una formatgeria al costat. De la llet que munyen fan formatges frescos i també curats, els quals venen als mercats setmanals i també a la mateixa formatgeria. En aquests moments moltes ovelles estan embarassades, per tant ara aviat es produïran els primers parts de la temporada.

Toni Clavera

Comunicat sobre la inscripció a les proves d’accés

Atesa la instrucció d’aturar tots el processos administratius previstos, cal suspendre provisionalment la inscripció prevista a les proves d’accés als cicles formatius de formació professional de grau mitjà i de grau superior i als ensenyaments d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà i de grau superior, així com a la prova general d’accés als ensenyaments esportius de grau mitjà i de grau superior.

Quan es determini, s’obrirà de nou la inscripció per a aquestes proves, per tal que les persones que encara no ho hagin fet puguin inscriure-s’hi. S’informarà sobre el nou calendari d’actuacions, que caldrà adequar a les circumstàncies, tan aviat com sigui possible.

Es consideren vàlides les inscripcions ja formalitzades de les proves esmentades. Les persones ja inscrites poden efectuar el pagament virtual de la taxa en el termini previst i també s’habilitarà un termini addicional per les que no puguin fer-ho.

Comunicat de suspensió de les classes

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir del dia 13 de març i fins al proper dia 27 març, ambdós inclosos, tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu.

Seguirem prestant  atenció a les instruccions del Departament de Salut i a l’evolució de la situació.

Us recomanem que tingueu oberts canals de comunicació fluids amb el personal del centre educatiu, però és recomanable evitar aquells de tipus presencial.

També us recordem que cal que seguiu les indicacions, recomanacions i protocols que estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus i que podeu consultar a http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus

El Departament d’Educació farà arribar a la direcció del centre les indicacions pertinents en relació als dubtes que puguin sorgir.

Us agraïm la vostra comprensió i col·laboració.

Equip directiu.

Presentació de la formació d’adults a les II Jornades d’Orientació d’Osona per a Professionals

El CFA Montseny va ser convidat a les II Jornades d’Orientació d’Osona per a Professionals per explicar la formació d’adults. Aquestes jornades, que organitzava l’àrea d’Educació i Formació del Consell Comarcal d’Osona,  es van celebrar el passat 4 i 5 de març a Vic. El públic assistent, tutors i tutores d’ESO, coordinadors i coordinadores d’ESO, tècnics i tècniques dels punts d’informació juvenil de la comarca, entre altres, van rebre de primera mà la informació explícita per poder orientar correctament l’alumnat que, en alguns casos, acaba la formació a l’institut sense haver aconseguit la titulació de secundària.… Llegeix més»

Jocs Matemàtics amb l’Aleix Blancafort

Els dilluns 2 i 9 de març, l’Aleix Blancafort, alumne de pràctiques que va estar al CFA al curs anterior, ha vingut a l’optativa de Jocs Matemàtics per mostrar-nos una sèrie de jocs cooperatius. Com a expert en la matèria, ens ha ensenyat com jugar a un bon nombre de jocs en els quals només es pot guanyar de forma col·lectiva.

Ens ho hem passat molt bé i hem après que només a partir del diàleg i del consens, amb la participació de totes les veus, podem trobar aquelles estratègies òptimes per guanyar de forma conjunta.

Moltes gràcies, Aleix!

Anem a la III Trobada d’Educació de persones adultes de la UAB:

El passat divendres 6 de març dos membres del CFA Montseny van assistir a la tercera edició de la Trobada d’Educació de Persones Adultes “L’EPA, motor de canvi en els sistemes educatius”, organitzada per l’ICE (Institut de Ciències de l’Educació) de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona).

La trobada s’ha desenvolupat a partir de tres blocs diferents. En el primer Bloc, i amb el títol “Trencant murs del centre”, hem pogut veure sis experiències d’èxit diferents de centres de formació de persones adultes amb un enfocament més global, territorial i comunitari. En el segon Bloc, i amb el títol “El Replanteig. Coses del claustre”, hem pogut conèixer i vivenciar una tècnica que aborda la resolució positiva del conflicte, des de l’aprenentatge dialògic i la mirada comunitària. En el tercer Bloc, i darrer, i amb el títol “Idees clau del treball en FPA” hem reflexionat entorn del tema central de la trobada a partir d’una conferència a càrrec de Màrius Martínez… Llegeix més»

Estàtues de les emocions

Dins del mòdul opcional de Teatre, l’alumnat de GES participant va treballar l’expressió de diverses emocions bàsiques a partir de la creació d’estàtues col·lectives que pretenien simbolitzar una emoció en concret.

Qui va dir que l’autoconeixement i l’art estan renyits?

Aquí en podeu veure el resultat!

Compartim una classe amb l’escriptora Núria Martí Constants

El dimecres 26 de febrer l’escriptora Núria Martí Constants va visitar la nostra escola. Amb alguns alumnes d’instrumental 3 i un petit nombre d’alumnes de GES 1 hem estat treballant tot el primer trimestre el seu llibre: Les mateixes estrelles. Així, vam tenir l’oportunitat d’intercanviar impressions amb l’escriptora i de preguntar tot allò que ens va inquietar i encuriosir de la història. També vam poder fer-li preguntes sobre l’art d’escriure i l’ofici d’escriptora. La Núria ens va animar a continuar llegint i aprendre català a través de la lectura.
Moltes gràcies Núria per la teva visita! Esperem llegir molts més llibres teus!

Rosa Sambola

Visita a l’Escola Sagrat Cor

El passat dilluns 24 de febrer amb l’alumnat d’Instrumental 3 Matí vam anar a l’Escola Sagrat Cor de Jesús de Vic. Allà ens hi esperaven els nens i les nenes de les dues classes de segon amb qui vam compartir una bona estona.

Els nens i les nenes ens van preparar una sèrie de jocs. L’alumnat del nostre centre hi va participar entusiasmat i va ser una gran ocasió per practicar el català oral. Finalment, la Gemma, una de les tutores de segon, ens va ensenyar els diferents espais de l’escola. L’alumnat va estar molt content amb aquesta visita.

Moltes gràcies per l’acollida i fins a la propera!

“Juntes farem nostra la nit”, taller a GES

Aquí us deixem unes imatges de l’interesantíssim taller que ens va oferir la Nieves, de l’associació Creación Positiva, que va arribar amb moltes ganes a les nostres aules de la mà de VicDones.
Els tallers rebuts per l’alumnat de GES 1 i GES 2 van consistir… Llegeix més»

Projecte La Terra

Un curs més ens hem endinsat en el projecte La Terra. Hem fusionat els mòduls de GES 1 de Ciències Naturals i Ciències Socials per agrupar i coordinar continguts, competències i temps. L’objectiu del projecte és que cada alumne i alumna es construeixi el seu propi globus terraqüi. Durant el procés han treballat l’estructura de la terra i geografia segons se’ls anaven generant dubtes: Com és la Terra per dins? A quina alçada vola un avió? Com sabrem dibuiar els continents sobre la bola de porexpan? Com funciona un GPS? Per què fa més calor a l’equador? Així han anat construint i resolent els dubtes que els han permès avançar.

Un cop les hem construïdes hem treballat per què hi ha dia i nit i les estacions de l’any, amb preguntes repte i simulacions. Ho han fet genial!

Exposició sobre els oficis

El primer trimestre els grups d’instrumentals i català hem treballat La feina com a eix temàtic. Per conèixer diferents oficis, cada grup ha visitat un comerç, taller o empresa de la ciutat i rodalies, la majoria vinculats a alumnat de l’escola. Així hem conegut de més a prop quina feina s’hi desenvolupa. Després hem recollit en un plafó la informació que hem aprés. El resultat és l’exposició que hem muntat al passadís de l’escola.

Marta Masana

“Visita Vic”, el projecte de GES 1

“Visita Vic”, el projecte de GES 1 que ha combinat durant aquest primer trimestre els mòduls de Català I i Castellà I, arriba a la seva fi abans de les vacances de Nadal.

Durant aquest trimestre, l’alumnat ha ajudat en Daniel, un jove que fa poc que viu a Vic però que aviat rebrà una visita familiar. En Daniel no coneix massa la ciutat… i va enviar un vídeo reclamant ajuda a l’alumnat de GES.

Al llarg del trimestre, l’alumnat ha pensat quins serien els llocs més idonis per visitar de la nostra ciutat i n’ha fet una recerca històrica i actual. Finalment, vam trobar que li podríem donar a en Daniel unes postals amb codis QR que enllacin amb les explicacions de la ciutat que li volien donar. Així, un codi QR enllaçava amb la producció escrita i un altre codi QR que enllaçava amb un vídeo.

Si voleu experimentar-les, només cal que us passeu pel centre i en recolliu al prestatge de l’entrada. De ben segur que us agradaran! De moment, però, us deixem unes imatges perquè us en feu la idea.