Graduat en educació secundària per a persones adultes (GESO)

Els estudis en educació secundària per a persones adultes estan adreçats a aquelles persones que volen assolir els estudis bàsics per poder accedir al món laboral. En acabar el seu itinerari formatiu al centre, l’alumnat obté el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GESO).

Nivells

• Els estudis s’estructuren en mòduls trimestrals (matèries) organitzats en dos cursos:
    • GES 1
    • GES 2

• De setembre a juny

Requisits

• Tenir uns coneixements bàsics que permetin seguir els ensenyaments de GESO amb èxit.
  • Tenir 18 anys o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació.
  • També hi poden accedir les persones més grans de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en què inicien la formació si es troben en alguna de les situacions següents:
    • Tenir contracte laboral que impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari.
    • Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball.
    • Ser esportista d’alt nivell.
    • Haver cursat un programa de formació inicial.
    • Participar en el programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya “Joves per l’ocupació”

Convalidacions i acreditacions

• La superació d’una prova d’avaluació inicial (PAI) permet acreditar part del currículum.
  • Les assignatures superades de l’ESO permeten convalidar part de currículum.

Currículum

Aula virtual

Avaluació

• Cada mòdul té una durada trimestral.
  • Únicament té dret a l’avaluació l’alumnat que hagi assolit el 80% d’assistència.
  • El professorat de cada mòdul fa una avaluació contínua del progrés de l’alumnat.
  • Cada mòdul es puntua de 0 a 10, sent 5 la nota mínima per aprovar.

Promoció de curs i/o obtenció de certificació

• L’alumnat obté el títol de graduada o graduat en educació secundària obligatòria (GESO) en superar tots els mòduls trimestrals del seu itinerari formatiu.
  • La titulació permet accedir a determinats concursos d’oposició de les diverses administracions públiques.
  • També permet accedir als ensenyaments següents:
    • batxillerat
    • cicles formatius de grau mitjà
    • preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior
    • preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de 25 anys.

Franja horària  pel curs 2021-2022

• GES 1 : matins de 9 a 13h. 5 dies a la setmana