Alimentació saludable

Durant tot aquest trimestre, els grups de Formació Instrumental estem treballant la importància d’una alimentació saludable. Aspectes com la lecto-escriptura, la comprensió oral o les matemàtiques es veuen representades en les diferents propostes d’activitats.
Aquí podeu veure un resum.

Formació instrumental 3

Formació instrumental 2 Les noves tecnologies comparteixen… Llegeix més»

VISITA A LA COLÒNIA TÈXTIL DE BORGONYÀ

Els alumnes d’Història-2 del CFA Montseny hem visitat la colònia tèxtil de Borgonyà per conèixer la industrialització a la comarca.  Hem conegut com es va instal·lar la fàbrica allà i d’on treien l’energia, també com es vivia a una colònia tèxtil i tot el control que… Llegeix més»

Enguany ha estat un Sant Jordi diferent. No hem pogut anar a fer parada a la ciutat, tot i això, ha estat una diada fantàstica i plena d’activitats!!!

Avui, alumnes i docents hem fet i regalat roses de tots els tipus per a totes les persones que estimem, i també per a l’escola.

Durant tota la setmana a GES hem treballat la poesia de Joan Margarit. Tot l’alumnat ha escollit un poema, se l’ha preparat per recitar-lo tot fent una regal a un company o companya. Aquesta activitat que hem dut a terme té per títol: “Duc un poema a la butxaca”.

També, a GES, hem fet roses de papiroflèxia que ens han servit per decorar l’escola juntament amb les dels companys de Formació instrumental.

Als grups d’instrumental, aprofitant que aquesta setmana hem engegat el Pla Lector, hem fet punts de llibre amb la tècnica del linogravat. N’hem fet per posar als llibres que llegim a l’escola, però també per regalar a les parelles, amics i amigues, veïns i veïnes!

A llengua catalana hem treballat la llegenda i l’alumnat ens ha explicat altres llegendes dels països on ha nascut. Algunes ens han fet una mica de por!!! Alguns grups fins i tot han pogut gaudir de la Diada en directe tot visitant els punts més concorreguts de la ciutat.

Per altra banda, hem fet una petita exposició de llibres sobre Sant Jordi, que els alumnes han pogut llegir i conèixer.

Feliç diada de Sant Jordi a tothom!

 

A GES1 enrajolem!

Amb l’alumnat de GES 1 hem realitzat un projecte matemàtic inspirat en les rajoles i els mosaics. Partim de la rajola catalana.

Analitzem les diverses posicions de la rajola i els girs, translacions i simetries que ens donen lloc a diferents patrons per dissenyar enrajolats.

 

Finalment observem… Llegeix més»

8 de març, Dia internacional de la dona treballadora

Des del CFA Montseny, l’escola de persones adultes de Vic, encetem la campanya #donesdevic #vicsibilitzemles

Aquest primer any les protagonistes són les dones de la nostra escola!

Podeu conèixer-les a través dels cartells que veureu penjats arreu de la ciutat i també podeu accedir a l’experiència completa de tot el que han compartit a partir del codi QR dels cartells de la ciutat i també des de l’adreça web: http://ja.cat/donesdevic

Juntes ho podem tot!

El Camp de les Lloses

Em dic Fernando, soc estudiant de GES1 i ahir vam anar  a una excursió al Camp de les Lloses, que es un jaciment romà a Tona. Va parlar sobre la vida en l’època de la prehistòria i també de com era l’antiga Roma.

Abans d’anar al jaciment hem estat dins d’un museu on estaven totes les mostres descobertes. La guia que es diu Imma ens va explicar com les havien trobat. Després vam sortir al jaciment on també ens anava explicant com estava dissenyat.

M’ha semblat molt interessant com era la vida abans, com era la societat i he après molt. Hem vist com enterraven a les nenes com ritual per a la mare terra, també com estaven dissenyades les seves cases i moltes coses més. M’ha agradat molt i la recomano a tots.

 

El nostre planeta: la Terra

Al llarg del primer trimestre a GES1 hem treballat conjuntament un projecte de ciències i geografia per tal de conèixer el nostre planeta, la Terra.
Hem treballat la terra física com a planeta, la seva estructura i el seu paper dins el sistema solar. També hem… Llegeix més»

Postals de Nadal matemàtiques

Aquesta setmana a classe de matemàtiques de GES hem elaborat postals de Nadal de Sierpiński.
La postal que obtenim és una representació tridimensional del triangle de Sierpiński, un objecte fractal que va ser introduït el 1915 pel matemàtic polonès Waclaw Sierpiński. Aquesta figura és autosemblant (si… Llegeix més»

Parlem de seguretat viària. Entrevista a Jordi Madera

En el marc del projecte audiovisual del 2n trimestre a GES 2, que té com a tema la seguretat viària, el passat dia 12 de març l’alumnat va anar a les Franqueses del Vallès per entrevistar Jordi Madera, un esportista paralímpic d’elit que es prepara per als Jocs de Tòquio.

Fa vint anys que Jordi Madera va patir un accident de trànsit que el va deixar paraplègic. En el transcurs de la seva rehabilitació, a la fundació Guttmann, va iniciar-se en el bàsquet, però més endavant un amic el va convidar a provar l’atletisme en cadira de rodes. Aquesta pràctica li va  agradar i hi va anar entrant cada vegada més, de tal manera que va guanyar campionats com a amateur. Això el va engrescar i hi va veure l’oportunitat de professionalitzar-se. En els darrers Jocs Olímpics va quedar 8è i ara es prepara per als de Tòquio, que s’han ajornat per al 2021 a causa de la pandèmia del coronavirus.

Aquesta entrevista era la primera que l’alumnat feia per al seu projecte audiovisual sobre seguretat viària, que s’ha vist estroncat a causa del tancament dels centres educatius des del dia 13 de març. El plantejament inicial era gravar quatre miniespots on a cadascun es fes referència a algun dels elements relacionats amb la seguretat en la conducció, com per exemple les distraccions, tot acompanyat d’entrevistes a persones que viuen o han viscut de prop els accidents de trànsit, tant personal de serveis (mossos, serveis sanitaris…) com víctimes.

En la realització d’aquesta entrevista els i les alumnes van tenir el suport de la tècnica en audiovisuals Lorda Crusellas, la qual els va instruir en tot el que afecta el procés de realització d’un audiovisual: càmera, so, script, producció, guió… L’alumnat va prendre’s amb molta il·lusió aquest treball perquè era conscient de la responsabilitat i del compromís que cadascú assumia amb l’equip.

L’alumnat també va agrair a Jordi Madera que els dediqués un temps del seu entrenament per explicar-los la seva experiència des que va patir l’accident fins a l’actualitat. Un bon exemple de lluita i superació personal.

Art i escola al CFA

Aquest  curs el CFA Montseny participa, per primera vegada, en el programa Art i escola, que té com a fita promoure la presència de l’art als centres educatius de la comarca. Està impulsat per l’ACVIC Centre d’Arts Contemporànies i el CRP d’Osona, i hi col·laboren persones de diferents entitats i institucions, majoritàriament d’Osona.

Per a nosaltres representa un bon repte ja que l’alumnat de l’escola d’adults està, en general, poc avesat a treballar l’art.

L’edició d’enguany proposa treballar sobre la ficció. Nosaltres hem plantejat dues línies de treball. Una per als ensenyaments Instrumentals,  La botiga d’objectes impossibles, que s’ha treballat en l’eix temàtic del trimestre Anem a comprar. L’altra, per a GES, proves d’accés i anglès, que porta per títol Va de daus,  ha consistit en un treball que combina la imatge i l’expressió escrita.

L’alumnat ha creat els objectes impossibles amb material de rebuig. Per grups, han ideat objectes inventats amb una utilitat real o fictícia. Han sortit idees ben esbojarrades!

Els daus han estat creats a partir de fotos que l’alumnat ha fet sobre emocions, paisatges, menjars, mitjans de transport, accions, natura… Es tractava de llançar els daus i inventar un text a partir de la combinació d’imatges que ha sortit. Tot un repte!

Els nostres projectes finalitzaven amb el 2n trimestre i havien de ser presentats a l’Aula Magna de la UVic, juntament amb la resta d’escoles participants. Però l’acte va ser anul·lat a causa del coronavirus. Tot i així, esperem que l’exposició que havia de tenir lloc a l’ACVic a mitjans de maig es pugui fer més endavant i hi vegem exposats els nostres resultats.

Mentrestant podeu veure algunes fotos del procés aquí.

Marta Masana