Entrevista “Estem perdent talents i trencant recorreguts vitals quan no garantim una transició entre etapes educatives”

Reforçar els llaços entre etapes educatives és, precisament, el que han fet al CFA Montseny, a Vic, on van detectar que alguns exalumnes de l’Institut La Plana hi acudien anys més tard per iniciativa pròpia. A partir d’aquí, han començat a treballar conjuntament per identificar possibles estudiants i continuar-ne el seguiment un cop s’han matriculat a l’escola d’adults.

Les paraules que acabeu de llegir formen part del reportatge realitzat per la periodista Mireia Rom Salvador, en el qual hi van participar, a través d’una entrevista, les companyes Neus i Maje, en nom de l’escola i compartint la seva experiència i visió de l’ensenyament de persones adultes.

Aquí teniu els extrets de les seves paraules i també l’enllaç a l’article complet, on es poden llegir les intervencions d’altres companyes de diferents CFA d’arreu de Catalunya, aportant i enriquint la visió de l’ensenyament. No us el perdeu!

Tot i així, consideren, el desconeixement encara és generalitzat. “Ens trobem amb situacions molt frustrants, perquè una mala orientació pot abocar una persona al fracàs quan hi ha camins exitosos pràcticament per a tothom”, subratlla Maje Asins Ramon, coordinadora dels ensenyaments bàsics de secundària al CFA Montseny.

Per això, al centre donen molt pes a la tutoria i a l’orientació, amb entrevistes, almenys, a l’inici de curs i en cada trimestre. “Malgrat que molts pensen que, com que són adults, no els cal acompanyament, cada vegada necessiten més que estiguem al seu costat”, explica la directora del centre, Neus Mujal Cortina.

Feu clic per llegir-ho al complet: https://fundaciobofill.cat/blog/estem-perdent-talents-trencant-recorreguts-vitals-educacio