Juntes ho podem tot! Jornada de lluita pel 8 de març

Seria estrany que quan diem “8 de març” no acompanyem la data amb la frase que la segueix: “dia de la dona treballadora”. Aquelles persones que ja coneixeu l’escola sabeu el nostre compromís amb el feminisme dia a dia, en les nostres aules, les nostres relacions i les nostres accions educatives.

Avui us volem compartir les accions dutes a terme arran la decisió que vam prendre en claustre de fer del 8 de març una jornada de lluita que impliqués tota la comunitat educativa de l’escola. Poca broma! Les activitats relacionades amb el Dia internacional de la dona treballadora van començar unes dues setmanes abans de la jornada i van arribar al seu punt culminant amb la participació a la manifestació convocada a la ciutat de Vic.

• En primer lloc, presentem la tercera edició del projecte #donesdevic que enguany gira al voltant de les professionals de la salut. L’alumnat del centre ha entrevistat 16 dones professionals de la salut que han compartit amb nosaltres la seva experiència i els seus coneixements. Podeu conèixer-les a través dels cartells que veureu penjats arreu de la ciutat i accedir a l’experiència completa de tot el que han compartit en les entrevistes fetes per l’alumnat de l’escola a partir del codi QR dels cartells o a patir d’aquesta adreça web: www.ja.cat/donesdevic.

• Durant tot al dia s’han portat diferents activitats a l’escola:
    • Els tallers del matí s’han dividit en dos grups: un ha preparat les pancartes que a la tarda han estat penjades en diferents punts dels voltants de l’escola i ha anat a la performance organitzada pel Comitè de Vaga d’Osona i Lluçanès.

• L’altre grup ha visualitzat la pel·lícula “A promising young woman” i tot seguit, ha portat a terme un col·loqui amb perspectiva feminista sobre la projecció.

• A la tarda, diversos grups han sortit de l’escola per anar a penjar els cartells creats arran les entrevistes fetes a les dones del món de la salut.

• Finalment, a la tarda, amb punt de trobada a l’escola, hem sortit en grup cap a l’estació de trens de Vic, punt d’inici de la manifestació de la ciutat. Hem portat les pancartes creades al llarg del dia i hem pogut cridar, fer soroll, compartir aquesta emoció fora de les parets de l’escola i crear comunitat tot lluitant.

Hem acabat el dia radiants. Els nervis previs a una jornada que creiem tan important i on aboquem tants esforços, ganes i il·lusió, s’han vist àmpliament compensats amb les vivències que hem caminat, els llaços que hem establert, els comentaris que han anat arribant. I és que…

JUNTES HO PODEM TOT!