Visita als geganters i grallers del carrer de la Riera de Vic

El passat dijous 9 de març, l’alumnat de català oral tarda va anar a visitar els geganters i grallers del carrer de la Riera de Vic. La sortida va començar a l’escola, ja que ens vam reunir tots junts allà i vam anar caminant fins al local dels geganters. Un cop allà, ens van rebre i vam poder veure tot el que hi havia.

A l’entrada hi havia una foto en format gran en la qual es commemorava el 20è aniversari de la colla, complert el 2014. A l’altra banda hi havia quadres i records diversos de les trobades geganteres a les quals han assistit. També al costat d’aquests records és on vam veure les primeres figures, ja que en un dels armaris hi ha guardats els capgrossos.

Però el plat fort de la sortida va venir quan vam arribar al fons del local i vam veure els gegants i les gegantes. Ens va sorprendre veure que n’hi havia de diferents mides, uns de més grans i altres més petits. Fins i tot, alguns tenien forma d’animal, com el bou, la mula, el lleó i l’àguila. A més, també ens vam poder ficar a sota dels gegants i així adonar-nos de com els mouen quan fan els balls. Per últim, també ens va sorprendre molt quan ens van dir que una de les figures dels gegants, en Roger, és en realitat un dels membres de la colla, i vam poder comparar el gegant amb en Roger en persona, ja que apareixia a la foto gran de l’entrada.

Tot plegat, va ser una experiència molt bonica que ens va deixar amb les ganes de sortir un altre dia i veure un ball de gegants en directe.