Primera trobada de l’intercanvi CFA Montseny – Escola Vic Centre

Fa uns dies va tenir lloc la primera de les tres trobades programades entre l’alumnat d’Instrumental 2 tarda del CFA Montseny i l’alumnat de primer de primària de l’escola Vic Centre.

Aquesta trobada es va celebrar al nostre centre i l’activitat proposada era “Fem galetes”.

PREPARACIÓ

Dies abans, a classe, algunes alumnes van compartir les seves receptes de galetes. Les van portar apuntades en la seva llengua i, a la classe, vam treballar els noms dels ingredients i els verbs en català. D’aquesta manera, vam reescriure les receptes en català. El següent pas va ser parlar sobre les receptes i el grau de dificultat que presentaven per tal de decidir quina seria la més fàcil de fer el dia que ens vinguessin a visitar els nens i nenes de Vic Centre. Finalment, vam decidir fer les Galetes de sèsam de la Masira.

Amb la decisió presa, era hora de fer càlculs per saber ajustar les quantitats dels ingredients i poder fer així la llista de la compra. També calia veure com faríem els grups.

Durant uns dies, vam estudiar la recepta. Seríem nosaltres les encarregades de guiar l’activitat i, per tant, calia que tinguéssim molt clares les instruccions a donar als nens i nenes.

Amb la compra feta i amb el pensament de fer sis grups, vam repartir ja tots els ingredients en sis capses per tal de tenir-ho tot a punt.

LA TROBADA

I va arribar el dia. El centre cívic ens va deixar la cuina. Vam donar la benvinguda a les nenes, nens i mestres de Vic Centre. Tothom es va rentar les mans i ens vam posar a treballar. El forn no donava l’abast. Mentre es coïen les galetes, vam fer una ruta per l’escola i van poder conèixer alguns alumnes més que estaven fent classe.

En tornar a la cuina, una deliciosa olor de galetes ens va obrir la gana!

Vam poder tastar les galetes i els nens i nenes se’n van endur unes quantes per poder esmorzar l’endemà.

Aquesta experiència intergeneracional ens permet compartir coneixements, treballar en equip i fer pràctica oral en llengua catalana. Esperem amb il·lusió les següents trobades!

Si t’hem fet venir gana, aquí tens la recepta de les Galetes de sèsam. Anima’t a preparar-les i comparteix els teus comentaris o les teves pròpies receptes amb nosaltres!

Recepta de les galetes de sèsam