Som artistes

Des del curs 1999-2000 a l’escola es du a terme un projecte transversal a partir d’un artista. Cada any aquest canvia i en la planificació es garanteix que hagi homes i dones, així com artistes locals, nacionals o internacionals i artistes actuals o del passat.

La finalitat del projecte és apropar l’infant al món de l’art. Amb això pretenem que l’expressió artística esdevingui també una mitjà d’expressió i comunicació en els infants.

Volem potenciar la creativitat i l’espontaneïtat, l’experimentació dels procediments plàstics, la manipulació de tècniques, materials i eines, el desig d’explorar lliurement i la capacitat d’observació i anàlisi. Veiem essencial valorar l’obra de l’infant des del seu component artístic i imaginatiu, respectant en tot moment les seves motivacions i procediments.

IMG_0656

Amb tot això pensem que es podran a expressar a través del llenguatge visual i plàstic, a partir d’idees individuals i col·lectives, de reflexions personals i compartides, d’emocions expressades i sentides i d’això en direm procés creatiu, sent aquest una de les bases fonamentals per a la formació de l’individu.

D’un temps ençà, a més, fem créixer el projectes amb la participació de pares i mares. Tots els cicles concentren el treball de l’artista al llarg d’una setmana de tallers, on es barregen alumnes de diferents edats i a Educació Infantil comptem amb la col·laboració de pares i mares que ens ajuden a dur a terme les diferents propostes artístiques de cada taller. D’aquesta manera els que hi ha proposats, sempre oberts a noves aportacions justificades són: Miró, Picasso, Matisse, Dalí, Marutxi Beaumont, Salvador Mañosa, Elisa Arimany, Miquel Barceló, Togores, Tàpies.