Com ens organitzem

ENTRADES I SORTIDES

Tota l’escola fem el mateix horari (a excepció de les dues setmanes  d’adaptació a EI 3 anys).

Matí de 9h a 12,30h

Tarda de 15h a 16,30h

Els nens i nenes de 3, 4 i 5 anys (petits) entren i surten directament per la porta de la classe que dóna al pati de petits. Les famílies podeu acompanyar i recollir els vostres fills i filles fins a les aules ja que cadascuna d’elles té una porta que accedeix directament al pati. Allà trobareu les tutores per donar-vos el bon dia o acomiadar-se de les criatures. D’aquesta manera cada dia hi ha un contacte directe entre famílies i mestres i així poder parlar de qualsevol cosa relacionada amb els infants.

Les criatures de 1r, 2n i 3r (mitjans) entren directament a les classes i surten acompanyades dels i les mestres. Les famílies entreu a recollir-les per la porta del carrer Santa Anna i els espereu a la zona de pati de davant de l’edifici.

Els infants de 4t, 5è i 6è (grans) entren i surten directament per la porta del carrer Santa Anna.

10 minuts més tard de les 9h i de les 15h en Ferran tanca la porta. Si algú arriba més tard cal que entri pel carrer Sta. Anna i acompanyi la criatura a la seva classe.

Heu de saber que és molt important que les mestres sapiguem qui vindrà a buscar els vostres fills i filles, de manera que si no ho fa la persona habitual agrairem que ens aviseu amb antelació de qui s’endurà el nen o la nena. Si ens feu una nota per escrit i ens la doneu al matí, ens podrem organitzar millor; també és important que comuniqueu les absències dels vostres fills/es per escrit.

SORTIDES I COLÒNIES

Tan aviat com estiguin aprovades al Consell Escolar, us donem la relació de sortides que fem al llarg del curs.

Habitualment anem un cop al trimestre, com a mínim, a l’Ateneu de Cerdanyola, a veure espectacles de música, dansa, titelles o teatre.

També fem sortides a la Natura, al voltant de la nostra Escola i a veure de primera mà diferents aspectes del món que hem decidit, entre tots, estudiar com a projectes o bé que estan relacionats amb l’àrea que treballem.

Per a poder fer aquestes sortides, al principi de curs us demanarem que signeu una autorització que servirà per a totes les que fem al llarg del curs.

Els nens i nens de 4 a 12 anys anem de colònies. Alternem cases que estiguin a pobles de mar, amb cases que estiguin a la muntanya.

Durant el primer trimestre us passarem una enquesta per a saber qui vindrà i, més endavant, farem una reunió informativa amb totes les famílies interessades.

COSES QUE CREIEM IMPORTANTS

ESMORZARS

A l’Escola participem en el Programa “A la nostra Escola mengem +fruita”.  Estem convençuts de la necessitat de fomentar hàbits saludables entre els infants i per això demanem que com a mínim els DIMECRES tothom porti FRUITA per esmorzar.

MALALTIES I ACCIDENTS

Per administrar algun medicament al vostre fill o filla cal que ens signeu una autorització, amb el nom, la dosi i l’hora de l’administració i a més cal adjuntar la prescripció del metge.

Si el vostre nen o nena té febre superior a 38º, li podem subministrar paracetamol sempre que tinguem la vostra autorització signada i especifiqueu la dosi necessària. En cas de malestar com vòmits o diarrea, o alguna malaltia contagiosa (conjuntivitis, varicel·la…) cal que es quedi a casa fins que el metge li ho indiqui.

No és prudent per a la seva salut ni per la dels companys i companyes, administrar-los un antitèrmic i portar-los a l’escola.

En cas d’accident, s’avisarà a la família i si no està localitzable, a la policia local per tal de dur a la criatura al CAP acompanyada del tutor/a.

AVISOS AL PROFESSORAT

Si necessiteu fer arribar algun avís urgent al/la mestre/a, és important fer-ho per escrit, mitjançant el/la vostre fill/a, per tal de no interferir el ritme de la classe.

Els tutors/es dels vostres fills/es us informaran de l’horari i dies de visita, el dia de la reunió de nivell.

REUNIONS D’INICI DE CURS AMB FAMÍLIES

És molt important la participació de totes les famílies, ja que és un bon moment per  coneixe’ns i compartir  aprenentatge, dubtes i expectatives de l’escola.

Cal que pel bon funcionament de la reunió, vingueu sense els/les vostres fills/es. Podeu utilitzar el servei d’acollida subvencionat per l’AFA.

ALTRES COSES QUE US INTERESSEN

SERVEI D’ACOLLIDA

Cada dia de 7:45h a 9h del matí hi ha servei d’acollida per a aquelles famílies que ho necessitin. És un servei gestionat per l’AFA. Caldrà inscriure el nen o la nena prèviament posant-vos en contacte amb els responsables o al matí a través de les monitores.

A L’ESCOLA TENIM SOCIALITZAT TOT EL MATERIAL I LES SORTIDES

L’AFA gestiona tots els pagaments que les famílies heu de realitzar en concepte de material, llibres, sortides i colònies.

Caldrà que feu els següents pagaments:

Material,  piscina  (mitjans) i sortides, 184€ per a tot l’alumnat. S’haurà de fer efectiu el mes de juliol.

Colònies, s’haurà de fer efectiva la paga i senyal en el moment de rebre el rebut i la resta, abans d’anar de colònies.

RECOMANACIONS

• És important venir a l’escola regularment.
  • Hem de garantir les hores de descans i regular el temps d’utilització d’ordinador (jocs, xarxes…), mòbils i TV així com controlar la qualitat d’allò que veuen.
  • Els ajudem si els permetem ser autònoms i els donem responsabilitats.
  • Recordeu que és imprescindible xerrar, comunicar-se i abraçar-se cada dia. Ens ajuda a establir lligams.
  • Veniu i en parlem sempre que calgui; no us quedeu mai amb un neguit o un dubte.