Educador social

Hola, soc en Rafa l’educador social de l’escola. La meva  figura professional és assegurar l’atenció global dels nens i nenes i les seves famílies. També, treballem en conjunt amb tots els professionals de l’àmbit educatiu, social i de la salut del nostre centre i de la ciutat. Sumant forces i experiències per construir una escola transformadora.

En què  puc ajudar?

• En la detecció i acompanyament de l’alumnat i les famílies en situacions de vulnerabilitat.
  • Afavorir i potenciar la convivència en el centre educatiu.
  • Col·laborar amb el professorat en l’acompanyament dels infants en el seu procés d’adaptació escolar i social.
  • Facilitar als nens i nenes i a les seves famílies la derivació i l’accés als Serveis Socials de Base i els recursos del territori.
  • Donar suport a les famílies en el procés d’integració social.
  • Impulsar i gestionar la mediació social, cultural i educativa.
  • Fomentar el diàleg i la percepció positiva de la diversitat social, cultural, econòmica, de gènere, funcionals en el territori, generant una xarxa entre professionals treballant amb contextos, processos i recursos socioeducatius.
  • Impulsar, motivar i coordinar amb el centre educatiu i els diferents agents educatius del territori la participació de l’alumnat i de les seves famílies en les xarxes del territori.
  • Establir estratègies conjuntament amb l’equip educatiu, per treballar habilitats, valors, autonomia, mitjançant activitats conjuntes amb els infants i les seves famílies.

Em podeu trobar a la entrada i sortida de l’escola o al telèfon del centre 933929975.