Setmana cultural a 3r

Un any més, l’alumnat i el professorat de l’escola Ponent ha viscut la Setmana Cultural.  Ja sabeu que és una setmana molt especial per nosaltres, ja que treballem de manera interdisciplinar els diferents àmbits entorn  a una temàtica. Aquest any el tema triat va ser el mar.

El nivell de 3r va voler saber més sobre unes illes paradisíaques: els nens i nenes de 3r A  estem coneixen Bali i els nens i nenes de 3rB Hawaii. Són illes que molt pocs de nosaltres sabíem de la seva existència, però ara podem dir que estem sent uns grans coneixedors i coneixedores d’aquestes terres envoltades de mar.

Durant el primer trimestre, alhora de Projecte hem après aquelles inquietuts que voliem saber sobre Hawaii i Bali. Tot i això, hem volgut saber més sobre els noms de cadascuna de les nostres classes i durant la Setmana Cultural, de manera interdisciplinar hem après més aspectes sobre Bali i Hawaii. Ens ha agradat molt conèixer la llegenda Hawaiana: “La surfista Mamala i el Déu Tauró”. A la gran majoria de nosaltres, ens ha fascinat molt llegir i entendre un possible origen del mar, la terra i dels fenòmens atmosfèrics.  No menys interessant, ha estat el conte de Bali: “El drac Naga Besukih”. Ens ha fascinat aprendre més sobre els animals que pertanyen a cadascuna de les illes. Els hem classificat entre animals vertebrats i invertebrats i segons el medi per on es desplacen.  La veritat és que hi ha animals que ens ha cridat molt l’atenció! Com per exemple: la corona d’espines de Hawaii o el drac de Komodo de Bali. Des de l’àmbit lingüístic de castellà hem llegit el conte: “El molinillo mágico”, on hem parlat de la seva introducció, nus i desenllaç.  Per altra banda, des de l’àmbit de matemàtiques, no ens volem oblidar d’explicar-vos el viatge que ens hem imaginat si anéssim a Bali o Hawaii. A partir d’un gràfic de barres, hem esbrinat quin vol era més car, quin més econòmic, el cost de l’hotel, les excursions… Des del l’àmbit de música hem escoltat i cantat una cançó interpretada amb ukelele.  En relació a l’àmbit de llengua anglesa, hem après nou vocabulari a partir de les descripcions de les dues illes.
El que potser ens ha costat més a la majoria de nosaltres ha estat fer un conte de tot el que hem après durant aquesta Setmana Cultural. Ha estat molt bonic  compartir els diferents contes, on s’ha pogut veure la gran imaginació i originalitat que té el 3r de l’escola Ponent.

Com ja sabeu l’escola es vesteix de la temàtica que s’ha triat a l’inici del curs: el mar. El nostre passadís s’ha decorat de Bali i Hawaii. Tots i totes hem creat un espai molt acollidor, entre palmeres, tòtems, animals de les illes i els protagonistes de la llegenda i dels contes.

No volem concloure el nostre escrit sense oblidar la nostre rúa. Encara que ja hem viscut moltes rues a la nostra escola, encara passem nervis entre ball i ball, quan veiem tants infants veient el nostre ball amb els nostres ornaments.  Gaudim i ens posem alhora nerviosos i nervioses, però quan acabem  estem satisfets i satisfetes del bon treball durant els cinc dies de la Setmana Cultural.

Per veure les fotos clica aquí