Lego League 6è de Primària

Aquest dissabte, alguns representants de 6è han participat a la Lego League. Ha estat la culminació d’un treball que han estat realitzant al llarg dels últims mesos.

Durant aquest curs, les classes de 6èA, 6èB i 6èC han treballat les energies renovables. S’han fet vàries propostes i finalment s’ha decidit de crear un projecte d’innovació relacionat amb l’energia eòlica. Quatre representants de cada classe s’han dividit la feina per tal de treure endavant aquest projecte de la Lego League. Les tasques que s’havien de fer eren dissenyar i crear el robot, preparar un treball d’innovació, relacionar el projecte amb diferents valors i programar i fer funcionar aquest robot per tal d’intentar fer el màxim de proves proposades pel jurat de la Lego League.

El projecte d’innovació proposat ha estat el de construir un aerogenerador capaç de produir suficient energia com per abastir l’escola. Han vist avantatges i inconvenients, així com quines coses serien necessàries i quines dificultats es podrien trobar per a la seva viabilitat. Les nenes i els nens assistents a la jornada han sabut explicar molt bé aquest projecte i contestar a totes les preguntes que se’ls hi feia correctament.

Pel que fa al joc del robot, l’alumnat ha fet una feina boníssima durant tot el curs. Han après moltes coses sobre programació i s’han posat en pràctica aquests coneixements en les últimes setmanes. Tot i no haver començat de la millor manera a les primeres dos rondes, no s’han donat per vençuts i ho han fet perfectament a la tercera i última ronda. Han aconseguit portar a terme 7 proves i s’han aconseguit 145 punts.

El treball dur que s’ha fet des de que vam començar aquest projecte ha donat els seus fruits, i des de l’escola estem molt contents de l’esforç i el compromís que han tingut aquests nens i nenes durant tot aquest temps. Ho han fet súper bé! Felicitats!