Formació Innovadora amb Robots Educatius per al Professorat del Centre

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

Ahir, dia 16 de maig, els i les docents del nostre centre van participar en una formació molt especial, centrada en l’ús de diversos robots educatius. Aquesta sessió formativa va ser organitzada per Robotixs, l’empresa que ha guiat tant aquesta activitat com la formació anterior que ens ha permès aconseguir el certificat de nivell B2 en competència digital docent.

Durant la formació d’ahir, vam tenir l’oportunitat de conèixer i experimentar amb diferents robots educatius que ens han estat proporcionats per Robotixs. Entre els robots que vam explorar es troben:

• Coding Express: Una eina educativa dissenyada per introduir els més petits en el món de la programació a través del joc i la creativitat.
  • mTiny: Un robot interactiu que ajuda els nens a desenvolupar habilitats en programació i resolució de problemes a través de diverses activitats.
  • Lego Spike: Un conjunt que combina construcció de models amb programació, fomentant l’aprenentatge STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques) de manera lúdica.
  • Codie Rocky: Un robot que ofereix una introducció intuïtiva a la programació, permetent als estudiants crear i modificar els seus codis per controlar el robot.

A més d’aquestes eines, Robotixs també ens ha dotat d’una talladora làser per al centre, una incorporació que ampliarà les nostres capacitats per a projectes creatius i tecnològics, oferint als nostres alumnes l’oportunitat d’explorar la fabricació digital i el disseny.

Aquesta formació ha estat una gran oportunitat per al nostre professorat, no només per conèixer noves eines educatives, sinó també per veure com es poden integrar aquestes tecnologies a l’aula per enriquir l’aprenentatge dels nostres alumnes. Estem molt il·lusionats per començar a aplicar tot el que hem après i seguir avançant en la nostra competència digital.

Agraïm a Robotixs per la seva col·laboració i suport continuat, i estem desitjant veure els beneficis d’aquestes innovacions en l’educació dels nostres alumnes.