El superordinador Marenostrum a 3r

Els alumnes i les alumnes de 3r hem realitzat un taller d’activitats a l’escola sobre el Supercomputador Marenostrum, com a possibles investigadors del futur, i animar-nos a estudiar carreres tecnològiques.

Hem après que un superordinador són milers d’ordinador que treballen junts i tan potent que pot calcular en un segon el que costaria calcular a totes les persones del món juntes més de 600 dies. També que un superordinador pot emmagatzemar i processar milions de dades, fer càlculs molt grans i simular la realitat.
Aquests superordinadors l’utilitzen el biòlegs i les biòlogues que estudien el cos humà els astrofísics i les astrofísiques que estudien les estrelles i les galàxies , els que construeixen avions i naus espacials, els que estudien el funcionament dels elements climàtics…
Al final de les missions que vam fer ens van regalar unes polseres del Mare Nostrum i vam aconseguir uns carnets com a super investigadors. Ens ha semblat molt interessant !!