Contenidor vermell al pati

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

En una iniciativa admirable, durant aquesta setmana els nens i les nenes de primària hem tingut l’oportunitat de rebre la visita d’una associació sense ànim de lucre dedicada al reciclatge de l’oli. A més de contribuir a la preservació del medi ambient, aquesta organització juga un paper crucial en la creació d’oportunitats laborals per a persones amb capacitats especials.
Ens han explicat que no reciclar l’oli pot tenir repercussions greus per al nostre medi ambient. L’oli utilitzat inadequadament pot contaminar aigües subterrànies i causar danys irreversibles als ecosistemes aquàtics. La contaminació de l’aigua i del sòl també pot afectar la qualitat de vida de les comunitats locals.
L’associació que ha visitat la nostra escola no només ofereix una solució a aquest problema, sinó que ho fa amb un toc extraordinari. Recullen l’oli utilitzat i el porten a una planta de fabricació de Biodiesel, una font d’energia més neta i renovable. Això no només redueix l’impacte ambiental negatiu, sinó que també contribueix a una font d’energia més sostenible per a la nostra societat.
Una de les característiques més inspiradores d’aquesta associació és la seva dedicació a oferir oportunitats laborals significatives per a persones amb capacitats especials. En lloc de veure aquesta població com una càrrega, l’associació demostra que poden ser part integrant d’un sistema productiu. Els diners generats a través del reciclatge es reinverteixen en la mateixa organització, permetent la contractació de més persones i la continuïtat d’aquest cercle virtuós.
Totes les famílies que vulgueu col·labora heu de portar l’oli que ja hagueu fet servir i dipositar-lo en el contenidor vermell que hi ha al pati de l’escola.