Castanyada 2023 5è de Primària

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

A l’escola, la Castanyada és una data que esperem amb gran emoció. Aquesta tradicional festa catalana ofereix l’oportunitat de reunir-nos, gaudir d’activitats divertides i apreciar les delicioses castanyes i moniatos. Aquest any, hem decidit fer que la celebració sigui encara més especial amb un taller de decoració del passadís de l’escola. El resultat: un corredor transformant en un bosc d’atmosfera castanyera mitjançant fulles pintades amb el toc especial dels nostre alumnat.

L’objectiu principal d’aquest taller no és només decorar l’entorn, sinó també inspirar i unir la nostra comunitat educativa. Amb frases motivadores i la col·laboració de tots, creem un espai encantador i recordable. A continuació, explorem com vam organitzar aquesta activitat i les frases motivadores que van inspirar-nos durant el procés.

Organització del Taller:

1. Recol·lecció de Fulles : Per començar, els estudiants, professors i pares van unir per recollir fulles de diferents mides i colors a les zones verdes de l’escola i els seus voltants. Aquesta activitat no només va promoure la sostenibilitat, sinó que també fomentarà la connexió amb la natura.
  2. Taula de Pintura Creativa : Vam establir un espai dedicat a la pintura de fulls amb una àmplia gamma de colors i materials d’art. Aquí, els participants van deixar volar la seva imaginació i van crear fulles pintades úniques que reflecteixen la seva pròpia personalitat i creativitat.
  3. Creació de Frases Motivadores : Per afegir un toc especial als passadís, convidem els estudiants a pensar en frases motivadores i inspiradores relacionades amb la Castanyada i l’esperit de comunitat. Les frases seleccionades van ser escrits a mà i decora amb cura per ser exposades juntament amb les fulles pintades.
  4. Assemblea i Col·locació de Decoració : Un cop totes les fulles i frases van estar a punt, vam celebrar una petita assemblea on es va destacar la importància de la col·laboració i la creativitat. Després, vam començar a col·locar les fulles i frases al passat, transformant-lo en un lloc màgic

No ens podem oblidar de la importància que té la dansa de la Castanyada per la nostra comunitat educativa. És un moment on tothom ens reunim al pati per celebrar aquesta tradicional festa de Catalunya. Les famílies entren a l’escola per gaudir del treball realitzat durant les darreres setmanes a l’escola i l’alumnat s’emociona al veure a la seva família mirant-los i aplaudint amb moltes ganes les seves creacions.

Al següent enllaç, podreu veure les fotografies i les danses que han realitzat els nens i nenes de 5è.