Castanyada 2023 3r de Primària

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

El Dia de la Castanyada és una festa tradicional catalana que celebra entre el 31 i l’1 de novembre. Aquesta festa, coneguda també com la festa de Tots Sants, és una oportunitat per a les famílies i les escoles per unir-se i gaudir d’activitats diverses i tradicionals. A l’escola, aquesta celebració és una ocasió especial per fomentar la cultura i la creativitat entre els alumnes. Aquest any, l’Escola Ponent va viure una Castanyada inoblidable amb danses, tallers i molta diversió.

Dansa Tradicional de Castanyada

Una part integral de la celebració de la Castanyada a l’escola va ser la dansa tradicional de la Castanyada. Amb la música tradicional de la Castanyada sonant de fons, els i les infants van ballar al ritme d’aquesta melodia festiva. Les coreografies van ser creatives i enèrgiques, i tot tercer va participar amb entusiasme.

Tallers Creatius: Galetes de Music i Joc del Comecocos de Tardor

Els tallers són una part crucial de la celebració de la Castanyada a l’escola. Aquest any, els alumnes van tenir l’oportunitat de participar en dos tallers molt creatius: el taller de galetes de música i el taller basat en el joc del comecocos amb dibuixos de la tardor.

Galetes de music:

Aquesta és una recepta porta un seguit de fruits secs. És sabut que els fruits secs són petits concentrats de proteïna vegetal, greixos saludables, vitamines i nutrients que en fan molt recomanable el consum; que un grapat al dia pot prevenir malalties cardiovasculars, a més d’aportar l’energia necessària per acabar aquella travessa (o jornada) que se’ns comença a fer costa amunt. És evident que ens han quedat unes galetes ben delicioses!

Taller del Joc del Comecocos amb Dibuixos de la Tardor:

En aquest taller, la creativitat va ser la protagonista. Els alumnes van crear comecocos amb dibuixos que representaven la tardor, amb fulles caient, castanyes i altres elements típics d’aquesta estació de l’any. Van jugar a aquest joc tradicional i es van divertir amb els seus amics, llegit preguntes i respostes relacionades amb el tard. Aquest taller va combinar tradició i imaginació, fomentant la interacció i la diversió entre els estudiants.

En el següent article, podreu veure les fotografies i el vídeo dels tallers que els nens i nenes de tercer han realitzat al llarg del dia de la Castanyada. Recordeu que, les contrasenyes les rebreu al Classroom de la classe i als emails.