Castanyada 2023 2n de Primària

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

La Castanyada és una de les festes més arrelades a la cultura catalana, una celebració que es commemora cada any. És tradicional que les famílies i l’escola s’uneixin per a commemorar aquesta data amb delicioses castanyes i balls realitzats per l’alumnat. A l’Escola Ponent, aquesta festa cobra vida d’una manera única a través de la Dansa de la Castanyada i del taller que involucra als infants de segon grau en la creació d’adorables mussols.

La dansa de la Castanyada és una tradició viva a l’Escola Ponent. Cada any, els nens i nenes de segon grau es preparen amb molta il·lusió per a interpretar aquesta dansa que captura l’esperit de la festa. Els alumnes i els professors es preparen amb entusiasme per mostrar les seves habilitats de ball i celebrar aquesta festivitat tan estimada.

La festa de la Castanyada a l’Escola Ponent no es limita a la dansa. Els alumnes de segon també participen en un taller creat on confeccionen mussols encantadors fets de cartolina, fulls, ulls mòbils, cola i tisores. Aquesta activitat no només és una oportunitat per a exercitar la seva creativitat, sinó que també permet connectar amb la natura i les tradicions.

Els mussols són animals simbòlics per a la tardor i la Castanyada, ja que sovint es relacionen amb les nits més llargues i fredes. Els nens i nenes, amb l’ajuda dels seus professors, segueixen un procés d’elaboració detallat per a crear aquests mussols amb els seus propis mans. Tallen i enganxen els peces de cartolina, enganxen les fulles recollides del pati de l’escola i afegixen els ulls mòbils per a donar vida als seus mussols. És un procés artístic i educatiu que involucra la destresa manual i la imaginació.

Els mussols creats pels alumnes no només serveixen com a símbol de la tardor i la Castanyada, sinó que també es converteixen en una part important de la decoració de l’escola per a la festa. Aquests mussols són exposats orgullosament al voltant de l’aula i del pati, creant un ambient acollidor i festiu per a la celebració.

A la festa de la Castanyada a l’Escola Ponent, es combina la tradició i la creativitat. La dansa de la Castanyada i la creació dels mussols no només permeten als alumnes connectar amb les seves arrels culturals sinó que també ofereixen una oportunitat per expressar-se i compartir la seva pròpia visió de la tardor. Aquesta festa esdevé un record que els nens i nenes guardaran amb afecte i que els ajudarà a comprendre i apreciar les tradicions que fan de la Castanyada una festa tan especial a Catalunya.

Al següent article, podreu veure els vídeos dels balls realitzats pels nens i nenes de 2n així com les fotografies del taller dels mussols. Per veure l’article rebreu la contrasenya pel Classdojo, Classroom i/o email.