Castanyada 2023 1r de Primària

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

La Castanyada és una festa tradicional que se celebra a Catalunya amb gran entusiasme i alegria. A l’Escola Ponent, els alumnes de primer de Primària van celebrar aquesta festa d’una manera especial i memorable. Els nens i les nenes van participar en una dansa emocionant i van gaudir d’una sèrie de tallers creatius al llarg del dia, que van incorporar elements tradicionals i la seva pròpia creativitat.

La Dansa de la Castanyada

L’alumnat de primer de Primària va realitzar una dansa festiva de la Castanyada. Van treballar en concret la coreografia amb els seus professors i professors en les setmanes prèvies, i el resultat va ser una exposició espectacular.

Els nens i les nenes van ballar al ritme de música tradicional de la Castanyada, i els seus alegres cares i la coordinació dels seus moviments van omplir el pati d’alegria i emoció. La dansa va ser una oportunitat per a tot l’alumnat de primer de Primària de mostrar les seves habilitats i compartir la seva diversió amb les seves companyies i famílies que van assistir a l’esdeveniment.

Tallers Creatius

L’alumnat va tenir l’oportunitat de participar en una sèrie de tallers creatius relacionats amb la Castanyada. Els tallers van ser una oportunitat perquè els nens i les nenes expressen la seva creativitat i aprenguessin més sobre aquesta tradicional festa catalana.

Un dels tallers més destacats va ser la creació d’aranyes comestibles. Aquesta manualitat alimentària va ser molt apreciada pels nens i nenes, ja que van poder combinar la seva passió per les galetes amb la diversió de crear petites obres d’art comestibles. Cadascun va rebre una galeta que havia de ser el cos de l’aranya i després, amb l’ajuda de glaç real i altres decoracions, van convertir la galeta en una aranya deliciosa.

Un altre taller va consistir en la creació de fulls d’arbres decoratius. Cada nen i nena va rebre una fulla i van poder utilitzar diferents materials com pintures, purpurina i altres adorns per donar vida a la seva fulla. Van enganxar les fulles a cartolina per crear un collage i van donar lliure curs a la seva imaginació, convertint les fulles en animals, objectes i altres formes fascinants.

Al següent article, podreu veure les fotografies i vídeos de les danses i dels tallers realitzats pels nens i nens de 1r de Primària. Per veure l’article rebreu la contrasenya pel Classdojo, Classroom i/o email.