“Som CIENtífics” a l’escola!

Divendres 19 de gener, vam dur a la pràctica una nova proposta a l’escola amb l’objectiu d’apropar la ciència a les aules: SOM CIENTÍFICS

Cada grup-classe es va convertir en una sala del Laboratori Pompeu Fabra i va presentar un experiment. Les famílies van poder accedir a aquest gran laboratori i voltar per tots els experiments (aules) gaudint de la festa comunitària. L’alumnat més gran, estava distribuït per tasques: uns quants alumnes eren els encarregats de rebre a les famílies a la porta de l’aula, uns altres eren els acomodadors per acompanyar fins a les butaques per seure, uns altres els encarregats de repartir les crispetes per gaudir de l’espectacle, alguns feien de periodistes fent entrevistes i enregistrant les valoracions dels pares i mares, altres presentaven l’experiment, uns quants més eren els científics… tota una repartició de tasques on l’alumnat va demostrar una gran responsabilitat i implicació pel seu càrrec.

Les famílies, un cop van accedir a l’escola (El gran Laboratori Pompeu Fabra) les van rebre una colla de científics esbojarrats (un bon grapat de mestres) que els van donar la benvinguda i els hi van entregar el plànol amb la ubicació de tots els experiments. Vam poder comptar amb volcans en erupció, slime, experiments sobre la salinitat als mars, camins sensorials, espais de toca-toca, experimentació amb la llum, pasta de sal…un munt de propostes:

La jornada va finalitzar amb la visualització d’un vídeo molt peculiar: el Sr.Julià Verd (Julivert), la Sra. Patricia Ata (Patata) i la Sra. Monserrat Geta (Mongeta), tres científics ben esbojarrats, van presentar el seu experiment que consistia en crear crispetes a partir d’unes llavors màgiques trobades al pati de la nostra escola. Després de fer diferents hipòtesis, raonaments, recerques, observacions…i de provar amb màquines que explotaven, van aconseguir crear quilos i quilos de crispetes per a repartir entre tota la Comunitat Educativa:

L’ambient festiu, la col·laboració massiva de les famílies, l’esforç i dedicació de l’equip docent i la interpretació i responsabilitat de l’alumnat, van aconseguir que fos TOT UN ÈXIT!!!!

Aquí podeu veure un bon grapat de fotografies de la proposta científica:

ÀLBUM DE FOTOS: SOM CIENTÍFICS 19 de gener de 2018