Som Científics i Científiques

El taller “Som científics i científiques” de Cicle Inicial té com a finalitat apropar d’ una manera lúdica els infants al món de la ciència i al mètode científic mitjançant : l’ observació, prova, manipulació, descripció i explicació del que s’ ha observat i experimentat i extreure conclusions.

Espai del taller: Valentina Tereshkova, la primera dona que va anar a l’espai l’ any 1.963. Es presenta la vida de la Valentina amb un video (Pissarra Digital Interactiva).

Es preparen tres racons on els nens toquen, manipulen, proven, experimenten. Dos racons són autònoms: mesurem (balances, lupes, materials), bufem( guants de làtex, globus). Un racó està guiat per l’ adult (Pluja blava). S’ ha tingut en compte els estats de la matèria per escollir les activitats: sòlid, líquid, gas.

Els alumnes treballen i juguen en petits grups Als racons autònoms demanen ajut però al final ho aconsegueixen sols. En la última sessió expliquen i comuniquen oralment els tallers i quin és el que els ha agradat més i per què.