PREINSCRIPCIÓ PER AL CURS 2019-2020

del 29 de març al 9 d’abril

més informació

______________________________________________________________________________________

Formem part d’un projecte d’innovació basat en en les noves tecnologies, la robòtica educativa i el foment de les vocacions STEAM, vinculat amb la fundació CIM UPC,  en el marc del programa “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”  impulsat per la Fundació Jaume Bofill.

La metodologia de l’escola està influenciada pels principis de la pedagoga Maria Montessori, potenciant l’autonomia personal, el treball en equip i la creativitat, tot enmarcat en un clima de respecte i arrelament social i cultural.

Aprenem dissenyant, fent, pensant i comunicant, accions claus per a l’aprenentatge competencial. El temps lectiu es dedica al treball en tallers i projectes, organitzat estratègicament entre alumnat de diferents edats per potenciar la bona convivència i l’aprenentatge compartit.

 

E-tèxtils: cosim circuits elèctrics

Alumnes de Cicle Superior han elaborat creacions tèxtils electròniques amb la finalitat de complementar les disfresses de Carnaval. Els e-tèxtils combinen la creació artesanal de la costura amb l’electrònica i la programació. S’emmarquen dins del moviment maker i l’enfocament pedagògic STEAM.

Els alumnes han cosit circuits elèctrics a diferents complements fets amb roba, fent ús de leds i fil conductor. A més, a través de l’ús d’una placa Arduino cosible també han pogut programar els circuits.

L’objectiu principal dels e-tèxtils, a banda de treballar elements curriculars, és fomentar les vocacions STEAM a través de creacions artesanals que combinen la costura, l’electrònica i la programació digital.

La simbiosi entre costura i programació té un gran potencial, ja que fomenta la creativitat, les habilitats artesanals, de disseny i artístiques alhora que contribueix al desenvolupament d’habilitats cognitives com el pensament lògic.

 

 

P4B- Taller de papallones…en viu!!

El passat divendres 22 de febrer els nens i nenes de la classe de LES PAPALLONES vam tenir una tarda molt emocionant. Vam realitzar un taller on en viu vam veure tot el cicle de la papallona: cus de seda, crisàlide i papallones. Les vam tenir damunt les mans i las vam veure volar. Fins i tot en Sergi, el noi que ha fet el taller, ens ha deixat una crisàlide i d’ aqui un mes sortirà una papallona… hem d’estar molt atents.

A més també ens va deixar tocar diferents animals invertebrats… super curiosos: insecte pal, insecte fulla, escarabat rinoceront… fins i tot una taràntula. No us preocupeu no era perillosa!

Realment una experiència plena d’emocions!!!

ÀLBUM DE FOTOS

VÍDEO RESUM

 

Formació a l’Ateneu de Ciutat Meridiana

Quan diem que l’escola Montessori és una escola Maker ens referim a una actitud davant de la tecnologia, la tècnica, la creació, la creativitat i la vida quotidiana la qual promou que els alumnes esdevinguin creadors. 

És per aquest motiu que durant un mes els i les mestres de lescola han rebut una formació sobre disseny en 2D i 3D a mans del nostre partner CIM UPC a l’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana. Esdevé una mostra més de la enriquidora aliança que mantenim amb aquesta fundació en làmbit del Projecte Magnet. Aquest apropament a la tecnologia ens proporciona recursos pel treball fonamentat en el desenvolupament del pensament creatiu i científic, i aconseguir que la innovació tecnològica sigui propera a lalumnat i habitual en el decurs de les sessions de treball de lescola a través dels tallers que sorganitzen.

En aquesta formació s’han invertit algunes sessions en la introducció al programari de disseny 2D i en l´ús de la talladora làser Spirit GLS Hybrid. En altres sessions sha treballat el disseny 3D amb el programa Tinkercad aprenent el funcionament i la seva transferència a la impressora làser. Gràcies al nostre partner aquesta impressora sutilitza al centre perquè ens en va cedir una. 

Així doncs l’equip docent està preparat per oferir nous reptes a l’alumnat i donar-los l’oportunitat de conèixer una tecnologia de referència.

Formació Magnet

Des del curs passat, el professorat de lescola Montessori estem rebent formació i acompanyament den Frank Sabaté. Aquesta formació és un dels puntals del projecte Magnet i garanteix ladquisició dels coneixements necessaris per tal de transformar metodològicament el treball del centre.

El vídeo que hi ha a continuació, ens resumeix la intensitat de tot un any en un minut. Pot semblar gairebé impossible fer-ho, però el nostre formador té la capacitat de convertir allò més difícil en quelcom fàcil. Ha posat en marxa equips de treball i les sessions ens omplen dexperiències alhora que denergia, propiciant la pràctica a laula i la reflexió entre companys i companyes.

Utilitzant les paraules del Frank, cal estimar el currículum i tenir-lo molt present per poder-lo traslladar al dia a dia de laula. També ho ha aconseguit però entre tot el que estem aprenent dia a dia amb ell, el millor és que ens ha omplert dexperiències i dil·lusió i ha fet que la nostra professió sigui molt màgica i la nostra escola molt magnètica.

Tallers Play Energy

Les classes de 3r i 4t vam poder gaudir d’uns tallers experimentals realitzats per Endesa Educa. Per equips vam realitzar 4 experiments sobre diversos tipus de fonts d’energia: per exemple, amb un secador vam moure un cotxe eòlic per sota les cames dels companys i vam veure la força de l’aire.

Van ser uns tallers molt educatius perquè vam pensar, debatre i reflexionar sobre conceptes com el d’energia o el consum responsable, i així ara ens podem fixar amb l’estalvi energètic que realitzem a casa.

A més, les classes de 3rA (electriwifis) i 4tA (científics i científiques) van poder ampliar tots els continguts i vivències relacionats amb el projecte del cotxe solar.

Combinem Kapla i Blue Bot

Aquest taller es realitza a Cicle Inicial i consta de 3 activitats repartides entre les 3 sessions que realitza cada petit grup de nens i nenes dedats barrejades. El podríem resumir en tres punts bàsics:

  1. Coneixement del Kappla i de les seves possibilitats.
  2. Programació i pràctica del robot Bluebot.
  3. Construcció de laberints i circuits per on traçar la ruta programada del Bluebot.

Amb aquest taller es fomenta la creativitat, habilitat, desenvolupament de la imaginació i concentració, La finalitat del taller és aconseguir un objectiu tot adaptant tècniques i processos. S’adquireixen nocions fonamentals de geometria i tecnologia, així com de programació des de diferents vessants per contrastar les possibilitats que ens ofereix el Blue Bot. La metodologia de treball cooperatiu emprada en aquestes sessions afavoreix laprenentatge continuat del treball en equip i ladquisició de les habilitats socials necessàries per dur-lo a terme. Aquest domini els permet adquirir confiança per exposar les pròpies idees, ser proactius, respectar les opinions i debatre respectuosament si s’escau les idees dels altres.

Aquest taller forma part de la metodologia del centre dirigida al foment de les vocacions STEAM en el marc del projecte Magnet i implica l’ús de la ciència, la tecnologia, les matemàtiques, i lexperimentació en un espai d’aprenentatge compartit.

Descobrim els Vertebrats

A 1rB hem estat investigant els diferents grups d’animals vertebrats. Estudiant els dinosaures ens vam adonar de les semblances entre alguns dinosaures i animals que existeixen en el món actual.

Com que no teníem clar si els cocodrils eren dinosaures o no, vam iniciar la investigació. Gràcies a llibres de consulta que tenim a classe, pel·lícules que hem vist i la informació que hem trobat a internet, els diferents equips ens hem organitzat per fer recerca. Hem resolt els nostres dubtes, hem descobert les semblances entre animals i els hem classificat.

Cada equip ha fet un mural on hi ha les característiques d’un grup de vertebrats, també de cocodrils i dinosaures. Els diferents equips ho han explicat a la resta de la classe i un altre dia anirem a explicar-ho als nostres padrins i padrines.

Espai CREACTYSSORI

Us presentem el nou espai creatiu de l’escola! Treballem l’experimentació i la manipulació de diferents materials que ens apropen a la geometria i l’art tot fomentant les vocacions STEAM . El taller CREACTYSSORI està inspirat en el Creactivity del “CosmoCaixa”.

La participació de tothom és el punt de partida daquest projecte. Els i les alumnes han fet una recerca i tria reflexiva de diferents materials quotidians adients per a aquest espai. Està dissenyat per manipular, experimentar, prototipar, per posar lenginy a treballar tant de manera col.lectiva com individual. Lhem ubicat en un espai obert donant suport al lliure moviment i promovent lús espontani. Lescola aposta per una metodologia experimental i globalitzada i aquest espai abasta des del coneixement dalguns àmbits matemàtics (geometria, seqüenciació, càlcul,…), com lingüístics al fomentar loralitat comunicativa, alhora que artístics i tecnològics.

El Blog de la Biblioteca

Aquest és el nou blog de la nostra escola, el blog pel gust per la lectura de l’Escola Montessori de Rubí. Des d’aquest portal volem donar a conèixer tasques relacionades amb la biblioteca, l’escola i l’entorn educatiu en l’àmbit lector.

Podreu trobar una guia de la biblioteca, imatges de la mateixa, recursos digitals i totes les notícies relacionades amb activitats que fem a l’escola o es realitzen a la nostra ciutat relacionades amb el món lector.

Mireu pels diferents apartats per aprendre i saber molt més de la nostra biblioteca. Tota la comunitat educativa;  infants, petits i grans, famílies, professorat pot gaudir d’aquest espai.

Desitgem que us agradi, sent una eina fàcil i útil.

Comissió de la biblioteca.

Cliqueu la imatge per accedir al Blog

Taller de Construcció Lego

En aquest taller juguem amb peces de Lego “petit”. Cada infant té les mateixes peces i han de crear un animal i dir quin és. També creen una figura a partir d’un model establert. El fet de donar-li  forma a una idea a través d’un material, en aquest cas el Lego que permet fer i desfer, repensar i canviar, promou la coordinació viso-manual i l’estructuració de les seqüències per obtenir un producte final. D’altra banda, els nens i nenes deixen anar la imaginació i utilitzen el llenguatge per explicar la seva figura. Es vol aconseguir:

  • Jugar  de forma espontània amb peces del Lego.
  • Reforçar al coordinació ull-mans per construir un producte seguint un model.
  • Millorar l’expressió oral.

   

 

Taller: Experimentem amb els colors

En aquest taller experimentem amb els colors a partir de diferents materials: aigua amb colorant, pintures, papers de celofana i plastilina. L’activitat es realitza barrejant els colors primaris per tal d’aconseguir-ne d’altres de manera que l’experiment els porti al raonament posterior. Una de les avantatges d’aquest taller és que permet la realització d’hipòtesis i posteriorment comprovar-les. Destaquem aquests objectius:

  • Obtenir  les barreges de colors amb diferents materials plàstics.
  • Iniciar-se a fer hipòtesis davant l’experimentació.
  • Saber expressar les descobertes després de l’experimentació.

Taller: El cos humà amb elements naturals

En aquest taller repassem les parts del nostre cos prenent consciència de la figura humana per després representar-lo amb elements de la natura que ens envolta. D’aquesta manera es constata l’aprenentatge previ. Els principals objectius que volem aconseguir són:

  • Saber reconèixer les parts del cos humà.
  • Ser capaços d’identificar semblances i diferències amb altres cossos.
  • Aconseguir confeccionar un cos humà amb diferents elements naturals.
  • Promoure una actitud de respecte entre companys/es.

         

Taller de Plastilina

En aquest taller s’elaboren galetes com si fóssim pastissers i pastisseres  a partir de la manipulació de plastilina amb l’ús diferents eines. Una primera idea ens porta al producte final. El modelatge és una activitat que sovint desperta l’ interès dels infants per sí mateixa i aquí hi afegim la representació d’un ofici. Volem aconseguir:

  • Prendre la  iniciativa per produir. 
  • Desenvolupar estratègies per elaborar  pastissos i galetes fictícies.

Taller de Circuits elèctrics

En el taller de circuits elèctrics experimentem i provem enllaçant diferents elements per tal d’aconseguir llum, afavorint situacions d’aprenentatge vivencial. En aquest cas, cada infant disposa de tots els elemnts necessaris per tal que desenvolupi el seu propi pensament científic. Els objectius més destacables són els que apuntem tot seguit:

● Desenvolupar la capacitat d’observar i explorar de forma activa.

● Despertar l’interès científic i experimental.

● Saber relacionar objectes de la vida quotidiana amb propietats experimentades.

● Fomentar l’aprenentatge compartit.

Taller: Rescatem als dinosaures

El punt de partida és un correu electrònic que arriba quan s’inicia la primera sessió del taller  enviat per uns hipotètics científics que demanen ajuda per poder rescatar d’uns dinosaures.  Es tracta d’un element molt motivador que dóna un toc de gamificació. Reben instruccions amb diferents objectius per construir en equip. El que es vol aconseguir amb aquest taller és:

  • Resoldre un repte en treball cooperatiu seguint un procediment de planificació i desenvolupament.
  • Experimentar participant activament. 
  • Representar gràficament la construcció obtinguda mitjançant un dibuix.

Taller de Joguines amb material de rebuig

A partir de material reciclat, en aquest cas partim  una ampolla de plàstic, elaborem una joguina amb taps, retalls de paper, canyetes, pals,… Es fonamenta en el “Learning by doing”, sent molt important el procediment a seguir, des de la primera idea fins a l’obtenció final de la joguina. Els objectius que es volen assolir són:

  • Transformar materials de rebuig amb objectes funcionals desenvolupant una idea inicial.
  • Saber utilitzar amb autonomia diferents tècniques plàstiques i materials diversos per tal de fer una joguina.
  • Aprendre a manipular adequadament els estris i materials utilitzats durant l’activitat.

Taller de Matemàtiques

A través de diferents materials es proposa a l’alumnat assolir 2 reptes: dissenyar i construir un pomer i fer la recollida de les pomes més àgil a través de la fabricació d’un tobogan per transportar-les. La proposta és oferir materials per desenvolupar una idea i prototipar-la, anticipant possibles càlculs i operacions. Amb la realització de les propostes els nens i nenes  hauran de fer ús de diverses capacitats on s’hauran d’assolir objectius com:

  • Experimentar amb diferents materials i les seves possibilitats.
  • Iniciar-se en l’abstracció i en alguns conceptes matemàtics.
  • Reconèixer les parts d’un pomer.

Taller d’Experimentació amb llum

Mitjançant la llum i les ombres, en aquest taller situem a l’alumnat  en un ambient ric, que afavoreix situacions d’aprenentatge i desenvolupament per mitjà de l’experimentació amb diferents materials.  Es juga amb clars i obscurs, opacs i translúcids, de tal manera que la manipulació porta a l’evolució. És una eina amb infinites possibilitats creatives, totalment sensorial. Amb les taules de llum, i més concretament amb el seu ús en aquest taller pretenem:

  • Descobrir diferents fonts de llum i algunes de les seves propietats segons els diversos elements utilitzats.
  • Despertar la curiositat per observar i experimentar com són i com funcionen alguns elements i fets quotidians produïts  en el entorn immediat dels infants.

Taller Multisport

En el taller de multisport i es fomenta l’activitat física, l’autonomia de moviment i la iniciativa personal mitjançant el joc utilitzant tota mena d’estris i complements. Amb la incorporació del petit rocòdrom dins de l’aula de psicomotricitat enfortim els músculs i coordinem braços i cames per avançar per la paret. També introduïm els nens i nenes al món del ioga, com a estratègia d’autocontrol i relaxació. Paral·lelament,  l’us de la llengua anglesa en aquestes sessions els apropa al coneixement i pràctica funcional de l’ idioma. Els principals objectius d’aprenentatge són:

  • Conèixer i identificar el vocabulari de les parts del cos i dels principals verbs de moviment a través del joc.
  • Fomentar el joc cooperatiu. 
  • Potenciar l’aprenentatge de la llengua anglesa de manera significativa.