Projecte: Els llops i les llobes

A principi de curs vam realitzar una assemblea en la que vam votar el nom de la classe guiades pel tema que volien estudiar. La gran majoria d’infants estaven interessats per la vida dels llops i de les llobes, pel que vam decidir per majoria de votacions que aquest seria el nostre nom de la classe.

Ecologistes en acció en saber del nostre interès per aquest animal, es van posar en contacte amb nosaltres mitjançant una carta, on ens demanaven que féssim una investigació per equips cooperatius sobre diversos aspectes dels llops. Calia esbrinar sobre la seva alimentació, hàbitat, característiques físiques, espècies i actuació.

Per tal d’organitzar tot el que havíem descobert sobre els llops, vam aprendre què és i com es realitza un mapa conceptual. A continuació vam exposar-lo a les nostres companyes, mentre elles escrivien aquesta informació en un full per tenir-la recopil·lada. Per acabar, vam poder avaluar-nos a nosaltres mateixa i a les nostres companyes a través d’unes rúbriques que ens van ajudar a ser conscients del nostre propi procés d’ensenyament-aprenentatge.

Un cop vam tenir la informació suficient sobre els llops, vam rebre la visita de la classe dels gossos i les gosses. Van venir a fer-nos unes preguntes sobre les diferències entre els gossos i els llops. Vam demanar a una família de la nostra classe si podia venir a explicar-nos-les amb el seu husky. Aquesta família va acceptar encantada, i juntes vam passar un matí al pati observant com és i que fa la Laila, al mateix temps que els fèiem preguntes per a aprendre més sobre aquests gossos-llop.