Projecte: La Màgia

La classe de 4tA ,TARONJA, ha iniciat aquest nou curs i com cada any ha escollit el nom de la classe a través de diverses votacions. Finalment hem triat ser la classe de LA MÀGIA

A través de les votacions ens hem donat compte que no sempre voten el que realment vol cadascú sinó que ens deixem portar una mica pel que diu la majoria.

Alguns nens i nenes han fet petites aportacions que s’han posat a la porta aula, la tutora ha portar un grapat de llibres que parlen de màgia per així poder consultar i conèixer curiositats, trucs, personatges com diferents aspectes relacionats amb aquest món tan fascinant. A més a més de llibres de la biblioteca de l’escola de Tina la bruixa.

Al llarg del trimestre hem realitzat diferents activitats del projecte:

De forma creativa i artística (decoració porta, dibuixos diversos de creació pròpia o dibuixos de punts, mandales) a través d’una llibreta de mags i magues amb jeroglífics, reptes, dibuixos, encanteris i “hechizos y pócimas”.

Aprenem coses d’alguns mags i d’algunes magues més famosos de la història, de les seves regles d’or com de tot allò que necessiten els mags per  dur a terme la seva tasca (“arsenal necesario para la magia”).

Ens endinsem dins del vocabulari que s’utilitza quan es parla o es fa màgia (“glosario específico de magia”).

Treballem la part literària mitjançant poema visual, encanteris, encanteris i pocions màgiques.

Fem de mags i magues creant trucs de màgia en grup petit, individualment o en el taller amb el mag Igor).

Gaudim de l’espectacle del mag Igor i del seu taller per aprendre diferents trucs de màgia. S’intentarà fer els trucs amb els altres grups, sense que es pugui dur a terme l’activitat.

Aquest treball s’ha dut a terme potenciant tant el treball en grup, per parelles, en petits grups o individual per millorar i reforçar la comunicació oral (trucs de màgia, exposant treball, participant a l’aula…), la competència lectora i la seva comprensió (a través d’activitats proposades al respecte, aprenent a extreure informació rellevant d’un text, discriminar els articles…) com l’expressió escrita explicant coses relacionades amb la màgia, elaborant frases amb un vocabulari determinat i triat,   amb una iniciació a la competència digital a través del classroom (comprensió , visualització vídeo, preguntes…).

Els mags i  les magues han gaudit amb les diferents activitats mostrant-se cada cop més receptius, col.laboradors, implicats i responsables. Aprenent noves habilitats i vocabulari específic del món de la màgia.