Votacions postals de Nadal

Aquest dimecres 7 de desembre hem viscut una autèntica jornada electoral a l’escola. Tot l’alumnat estava cridat a les urnes per votar la millor postal de Nadal. La postal de Nadal és un dibuix que, opcionalment, els nens i nenes de l’escola fan sobre aquesta mateixa festa. El premi del guanyador o guanyador és que el seu dibuix aparegui a la portada del díptic informatiu amb la programació de l’espectacle de Nadal que es farà el proper dimarts 20 de desembre, juntament amb un detall com a obsequi.

L’alumnat de 5è han estat els escollits per estar a la mesa electoral, ja que un dels Centres d’Interès d’aquest trimestre és el país, Espanya, i un dels aspectes a treballar és la democràcia, concepte molt relacionat amb les eleccions. Per torns de tres en tres alumnes han anat rebent a tots els grups. Per votar, l’alumnat s’havia de presentar dient el nom, cognom i número de llista. L’alumnat situat a la mesa electoral el marcava al cens (llista de cada classe) i en un paper s’anotava el número de la postal i l’introduïen a l’urna. D’aquesta manera, s’ha assegurat que la votació és 100% real i segura: ningú ha votat dos cops… La participació ha estat altíssima, un 93% (més de 200vots!) dels i les alumnes cridats a votar ho han fet, únicament no han votat aquells nens i nenes que no han assistit avui a l’escola.

Posteriorment, un cop ja ha votat tothom (el grup de 5è inclòs), hem agafat l’urna i hem fet el recompte a la classe, enregistrant cada vot a l’ordinador. Ja tenim postal guanyadora, i la veureu al correu amb el díptic de la festa de Nadal, que rebreu avui mateix.

Des de 5è, dir que hem estat encantats de ser el grup encarregat d’aquesta jornada electoral. Una bona experiència que ens fa entendre què implica viure en democràcia i valorar l’opinió de tot un conjunt de persones.

Podeu veure fotos de la jornada aquí.