Visita de les iaies a 6è pel premi La Miranda

El passat divendres 2 de febrer Futbolíssims vam rebre la visita de la Mari Carmen, l’Isabel, la Rosi, l’Angelita, la Transi i l’Anna. Aquestes dones tan entranyables són les iaies de la Torreta que ens van venir a parlar sobre les llaminadures de quan elles eren petites. A més a més, va venir la Raquel Vilardebó, regidora d’educació i cultura; el delegat especial de la Torreta el Raúl Cano i la Maribel Martínez com a membre del grup de la memòria. Ens van explicar la importància d’escriure, què és la memòria i on podem trobar aquests escrits d’altres anys.

L’alumnat de 6è va preparar unes preguntes per fer sobre aquest tema i elles van anar responent-les i explicant anècdotes i records de la seva època com a nenes. A més a més, els hi van ensenyar en fotografies les llaminadures que hi havia quan elles eren petites i van poder-se fer més a la idea del que els hi estaven parlant. Tanmateix, es van adonar que encara hi ha llaminadures que elles menjaven i a dia d’avui es comercialitzen. Tot i  això, l’accés a aquestes és molt diferent.

Vam passar una molt bona estona i ens va encantar escoltar-les. Vam riure molt escoltant les seves anècdotes i entremaliadures.

I us preguntareu com s’enmarca aquesta activitat? Doncs aquest any l’escrit que farà l’alumnat de 6è pel premi La Miranda és una biografia d’una iaia o avi parlant de les llaminadures que menjava i tenia a la seva època. Per tant, elles ens van acostar a aquest tema i algun infant ja ha decidit que escriurà sobre alguna d’elles.

Si voleu veure les fotografies feu clic aquí