Llançaments de 3r

Avui hem iniciat una nova unitat didàctica d’educació física a tercer. Hem començat amb un material divertit i que segur que molts a la platja heu tastat alguna vegada: el disc volador o “frisbee” (en la versió anglesa).

El disc volador es pot llançar de formes diferents segons la posició de les mans en agafar-ho. La col·locació del nostre cos farà que la trajectòria del disc sigui diferent cada vegada. Avui hem tastat una miqueta com funciona i com de difícil pot resultar fer un llançament dirigit allà on vols. També hem comprovat que atrapar-ho no és gens fàcil.

A l’escola tenim discs voladors de diferents formes i materials: disc d’escuma, disc de plàstic dur i també discs de goma. Els discos de goma i escuma són tous i aporten un punt extra de seguretat en cas d’impacte amb el nostre cos. Com a desavantatge, costen més d’atrapar amb una mà i tenen més limitacions alhora de decidir com els volem llançar. Al final de la sessió, gairebé tothom ja havia escollit el disc dur perquè han vist que era la millor opció per controlar la direcció.