Hem conegut a la Lupus i al Lycos!

El dimecres 26 d’octubre, 5è i 6è de l’escola La Torreta vam anar a Gualba a veure llops.

El trajecte va ser bastant curt i divertit. Quan vam arribar al Parc Mediambiental de Gualba, vam veure que hi havia molta vegetació. Hi havia cartells on explicava tots els animals que hi ha, per exemple, conills, serps, nútries, anguiles, etc., i el més important, el llop. També hi ha una riera molt llarga i gran, amb diferents formes; en alguns punts, era una mica més ampla. S’anomena riera de Gualba.

Només començar, mentre caminàvem buscant els llops, vam veure el Lykos a dalt d’una muntanya. Vam udolar per cridar l’atenció dels llops, i van venir el Lykos i la Lupus, però només es va apropar la Lupus i la vam tocar amb molt respecte. Vam fer una activitat sobre el llop: vam trobar pèl i excrements dels llops i petjades. Finalment, ens van posar un segell d’una petjada de llop al braç: ara sí que érem licòlegs.

Després, vam dinar i jugar i vam tornar a l’escola amb autobús i vam cantar.

El que vam sentir quan vam veure els llops va ser por, nervis, emoció, impressió i també alegria. Vam sentir tristesa, ràbia i injustícia quan ens van explicar que fa uns anys posaven trampes pels llops. Vàrem flipar quan va venir la Lupus, quan vam fer l’udol i també quan la vam tocar. Vam al·lucinar quan l’Ignasi ens va explicar que fa deu anys van trobar la Lupus i en Lykos sols quan eren llobatons, els seus pares no van tornar i no tenien menjar. Ara són llops socialitzats perquè quan eren petits els van alimentar, van confiar-hi i els associen amb alguna cosa positiva. Recordem que els llops són animals salvatges i, per tant, lliures; mai es domestiquen!

Voleu veure les fotos de la sortida? Cliqueu damunt de la Lupus!