Fem música

L’alumnat de 4t ja fa dos cursos que aprèn a tocar l’ukelele. Això es nota qualitativament i s’ha vist una evolució molt maca en aquest temps.

La programació facilita que s’aprengui a tocar l’instrument a través d’una aproximació global a la música. Habitualment s’inicia el treball d’una cançó coneixent el context de l’estil musical on es classifica. Així, la cançó agafa sentit cultural i ampli. Paral·lelament, s’inicia el coneixement de la lletra de la cançó no només per aprendre-la, sinó també per comprendre el significat. En algunes ocasions, el propi alumnat ha fet les seves pròpies versions de la música. En tercer lloc, es presenta el fragment musical que s’han d’aprendre per a fer l’acompanyament musical amb l’ukelele. Així, setmana a setmana i de forma paral·lela, la cançó pren forma, agafa cos i es va construint i perfeccionant.

Aquí podeu veure un exemple de la cançó que actualment estan treballant i que estan a punt de finalitzar. Realment, tot el procés és enriquidor i potencia la motivació exponencialment el fet de tenir un contacte amb un instrument de corda com l’ukelele.

Vídeo Ukelele 4t-21-22