Experiment amb pa a 6è

A la situació d’aprenentatge dels animals, l’alumnat de 6è va descobrir que en els aliments, a vegades, habiten éssers vius. Aquest és el cas dels fongs. Van llegir una comprensió lectora sobre el formatge roquefort com a exemple d’aliment que, tot i tenir fongs, ens el mengem. En canvi, van comentar altres aliments que l’alumnat havia vist que havien florit, com els entrepans o el pa, però que en cap cas ens ho hauriem de menjar. Arrel d’això, vam pensar en fer el nostre propi experiment per veure com acabava florint el pa i vam hipotitzar en quines condicions ambientals podria florir abans. Per això, en petits grups van decidir quin seria el seu pa a observar: a temperatura ambient, amb oli, refrigerat, pa sense llum, pa sense renovació d’aire, amb humitat. Vam determinar diferents dies de la setmana per fer el registre d’observació i anar escrivint els canvis que anaven observant.

Cada setmana l’alumnat estava molt engrescat en anar a veure el seu pa i compartir amb la resta de companys i companyes els canvis. Després d’un mes, cap pa s’havia florit, una oportunitat per parlar de per què. Vam analitzar l’etiqueta de l’envàs i ens vam adonar que tenia molts conservants i colorants. Dies després, un company va portar un pa que s’havia florit a casa seva. Primerament, vam analitzar l’etiqueta de l’envàs que no tenia ni conservants ni colorants i seguidament, vam observar en el microscopi els fongs.

Si voleu veure les fotografies de tot el procés, feu clic aquí

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>