Erasmus+ Terceira dies 1 i 2

Terceira és una de les nou illes que formen l’arxipèlag de les Açores; la tercera que va ser descoberta, d’aquí li ve el nom!

Aquesta setmana, l’Anna Serrano, mestra de l’escola, juntament amb la Núria Altimires, mestra de l’escola Els Quatre Vents, que també forma part del projecte Erasmus+ KA121 ALASVO, hem viatjat a aquesta illa de 30 quilòmetres de llargada per aprendre la manera de treballar de l’Escola Basica Integrada Francisco Ferreira Drummond, un centre que té engegats 7 projectes Erasmus i que és EcoEscola, Escola Blava i Escola Unesco. És un edifici molt gran i modern i està format per un claustre d’uns 70 docents.

De moment, a més de veure l’escola i participar en algunes de les seves activitats, hem pogut descobrir una mica com funciona el sistema educatiu portuguès i, més concretament, a l’illa de Terceira. Com que és una illa tan petita (té al voltant de 56.000 habitants), només hi ha 7 escoles que, de fet, són en realitat administracions, perquè fan d’escola principal de la qual en depenen altres escoles. Així, de l’Escola Basica Integrada Francisco Ferreira Drummond, també en depèn una altra escola més petita que visitarem durant la setmana.

A l’escola hi ha tres nivell del que correspondria a la nostra etapa d’Infantil i que conformen els mateixos grups d’edat. Aquests grups entren a l’escola a les nou del matí i pleguen a les tres de la tarda.

La resta d’estudiants es divideixen en tres blocs: el primer cicle està format pels nivells de primer a quart, el segon cicle, per cinquè i sisè, i el tercer cicle, format per setè, vuitè i novè any, que correspon als nostres primer, segon i tercer d’ESO. El seu horari és de nou del matí a quatre de la tarda. L’alumnat de tota l’escola té una estona de pati i una estona per dinar.

Ahir, dia 21 de març, dia de la Poesia, a l’escola s’han dut a terme un seguit d’activitats que tenien a l’alumnat com a protagonista i en les quals hem pogut participar. Entre d’altres activitats, alguns/es alumnes del 3r cicle han recitat poesia als infants de 1r a 4t de primària, inclosa una noia americana que fa 10 mesos que ha arribat a Terceira (que ha fet el poema en anglès)

L’alumnat de secundària ha musicat poesies i les ha cantat davant dels seus companys/es.

Finalment els més petits de l’escola (de I3 a 4t) s’han recitat poesies entre ells i elles a la biblioteca del centre. Els infants del projecte de teràpia ocupacional (amb greus dificultats psíquiques, cognitives o físiques que dificulten l’aprenentatge) han escoltat aquestes poesies meravelloses.

Estem desitjant veure què més descobrim!