Erasmus Suïssa dies 5-6

Aquesta mobilitat del nostre projecte Erasmus+ arriba a la seva fi.

Dijous vam anar a visitar les escoles de Dorfhalde, Seematt 1 i Seematt 2. Ens vam entrevistar amb les respectives directores i vam visitar les instal·lacions. Ens va cridar l’atenció l’especial atenció que s’ha tingut en consideració pel que fa a les vistes de les aules, sempre ben orientades cap al llac i el paisatge de muntanya. També ens va sorprendre que l’alumnat va a l’escola autònomament des de ben petit, ja des de l’etapa d’educació infantil. Seguidament, vam assistir a un dinar del Rotary club de la zona, on vam exposar el nostre projecte Erasmus+ a aquesta comunitat. Per acabar la jornada, vam assistir a una reunió de claustre d’una de les escoles.

Divendres va ser el torn de darrera escola del districte: Immensee. En aquesta vam poder assistir a una reunió de “parlament” d’alumnat amb la direcció, molt semblant a la reunió de delegats que fem a l’escola. Allà vam veure un aspecte que ens va sorprendre molt, una cambra de seguretat a prova de bombes amb doble porta. En acabar, ens vam poder entrevistar amb treballadores socials de la zona així com amb una mestra d’educació especial, com a colofó de la setmana. Per acabar, vam fer un sopar de tancament amb totes les persones que hi han participat durant la setmana.

Es torna amb l’experiència viscuda, amb una nova percepció del concepte educatiu i amb moltes ganes de poder implementar i traslladar aspectes concrets a les nostres aules. Seria utòpic dir que podem copiar el seu sistema educatiu d’un dia per un altre, amb les enormes diferències culturals, socials i geogràfiques que tenim, però si fixar-nos en detalls que realment funcionen i estan a l’abast nostre per portar-los a terme. Així doncs, ara toca fer traspàs, reunir-nos i decidir què podem fer per ajudar al nostre alumnat a ser més competent, garantint el seu èxit acadèmic i, en darrer terme, ajudant-los a esdevenir ciutadans i ciutadanes més feliços i felices.

Gràcies Suïssa, Thank you Switzerland, Danke Schweiz

Podeu veure fotografies d’aquests darrers dies aquí.