Erasmus+ Suïssa dies 3-4

La mobilitat a Suïssa continua, i aquests dos dies han passat coses molt interessants. Durant el dia d’ahir vam visitar l’escola de primària de Merlischachen. Vam poder parlar amb la directora i conèixer el professorat. Es tracta d’una escola petita amb 98 alumnes i 18 docents. El tret més característic d’aquest centre és que té una extensió al bosc. És a dir, des d’aquest curs un grup d’infantil de 17 alumnes va a l’escola a la natura, en un espai especialment preparat al mig d’un bosc i amb unes vistes impressionants. Allà, aïllats de tot contacte humà, treballen de manera molt manipulativa i vivencial amb objectes que tenen al seu voltant.

A la tarda, vam fer una visita a Lucerna, la ciutat principal del districte. Abans d’acabar la jornada, vam assistir a un Consell Escolar Municipal amb les direccions dels centres del districte, representants de pares i mares, del professorat i també polítics.

Avui ha estat el torn de visitar l’institut d’Ebnet. Hem pogut veure com treballen amb l’alumnat amb necessitats educatives especials, així com les seves sessions més particulars al taller tèxtil, de cuina, de fusta i metall. A la tarda hem tingut tres reunions: la primera referent al grup impulsor del districte, on s’han parlat objectius ideològics a mitjà i llarg termini; la segona especialment adreçada a nosaltres on se’ns ha ensenyat el model d’organització administrativa de l’escola a través d’un software propi; i per últim hem assistit a una reunió d’AMPES de les escoles del districte.

Podeu veure imatges d’aquestes dues jornades aquí.