Erasmus+ Suïssa dies 1-2

Com sabeu l’escola forma part del programa Erasmus+ ALAS (Active Leaders for Active Students in the 21st century). Aquest programa comporta la mobilitat de part del professorat a altres països, per tal de poder interioritzar estratègies que possibilitin la transformació educativa al nostre centre pel que fa al lideratge i a la gestió educativa.

Durant aquesta setmana s’està realitzant una mobilitat de professorat de la nostra escola. El Pau es troba prop de Zurich (Suïssa), aprenent com el districte de Küshnacht s’organitza a nivell de gestió per part de l’equip directiu. No hi ha anat sol, també hi són quatre companyes i company d’escoles del consorci i el CRP. En aquests dos primers dies s’ha aclimatat al bonic entorn i han començat les sessions formatives. Primer de tot, hem pogut visitar totes les escoles del districte per tal de poder tenir una visió global de les mateixes. Durant la setmana les anirem visitant una a una amb més profunditat. Paral·lelament, també hem començat les reunions on s’han tractat els trets d’identitat del sistema educatiu suís en general i del districte en particular parlant amb el rector del mateix, així com els seus punts clau d’èxit, partint de la seva pròpia organització directiva. Seguidament, ha estat el nostre torn per explicar el sistema educatiu català i discutir-ne similituds i diferències. També s’han compartit experiències sobre com tractar la motivació del professorat i de l’alumnat.

Demà visitarem una escola que es troba al mig del bosc, en plena natura, sense cap mena d’edifici ja que totes les hores lectives es fan al mateix bosc. A la tarda tindrem una reunió amb els i les responsables d’aquesta escola. Serà una bona oportunitat per trobar aspectes rellevants i fer un bon traspàs a la nostra. Us mantindrem informats i informades durant la setmana.

Podeu veure algunes imatges d’aquests dies aquí.