Erasmus+ Croàcia dies 3-4

La mobilitat a Croàcia continua, i aquests dos dies han passat coses molt interessants. Durant el dia d’ahir vam assistir a una sessió mediambiental on vam parlar de conceptes clau pel desenvolupament sostenible com són: biodiversitat, protecció ambiental i ecoansietat. Seguidament, vam poder analitzar com és el sistema educatiu a Croàcia, com s’organitza i estan distribuïts els diferents centres educatius. En acabar, vam anar a visitar una escola secundària centrada en cicles formatius de mecànica i enginyeria. Vam poder veure les aules i els diferents tallers, comprovant com treballen als diferents cicles i com aborden l’atenció a la diversitat.

A la tarda, vam fer una visita a la part històrica de Split. Aquesta activitat anava acompanyada d’una guia que ens va mostrar l’herència romana i Dàlmata de la ciutat tot passejant pels seus indrets més característics.

Avui ha estat el torn de visitar el museu marítim d’Split. Allà hem pogut comprovar com és d’important treballar la sostenibilitat partint del mar com a referència. Com a bona ciutat costera, el mar és quelcom molt arrelat a la població d’Split. Després de fer un recorregut pel museu, la seva directora pedagògica ens ha ensenyat com treballen amb les escoles que fan la visita, mostrant les diferents activitats i interaccions que se’n proposen. En destaquem la seva sala de realitat virtual.

Demà serà el torn de participar en un seminari sobre docència positiva, relacionada amb com tractar el tema del canvi climàtic des d’un vessant alegre, deixant de banda el típic catastrofisme.

Podeu veure imatges d’aquests dos dies aquí.