Erasmus+ Croàcia dies 1-2

Com sabeu l’escola forma part del programa Erasmus+ ALASVO que hem engegat aquest 2023 (Active Leaders for Active Students in the 21st century). Aquest programa comporta la mobilitat de part del professorat a altres països, per tal de poder interioritzar estratègies que possibilitin la transformació educativa al nostre centre pel que fa al lideratge i a la gestió educativa. Hi participem 7 escoles en consorci. Durant el mes de març l’Anna Serrano ja va fer una primera mobilitat de job shadowing a les illes Açores.

Durant aquesta setmana s’està realitzant una nova mobilitat de professorat de la nostra escola. El Pau es troba a Split (Croàcia), realitzant el curs “Reduce climate change and save the environment” un curs mediambiental que dotarà de recursos i aspectes clau per abordar aquesta problemàtica a les escoles. No hi ha anat sol, també hi és un company de l’escola Pereanton de Granollers, també del consorci. En aquests dos primers dies s’han aclimatat al bonic entorn i han començat les sessions formatives. Primer de tot, es va fer la cerimònia d’inauguració del curs, on ens vam poder trobar amb altres companys i companyes, també docents, d’altres països com Suècia, Romania, França, Eslovènia, Portugal i d’altres comunitats autònomes de l’estat. Després del briefing inicial vam veure les instal·lacions que farem servir durant la setmana i vam fer el primer intercanvi entre els participants.

Diumenge, segona jornada del curs, va començar amb un marc teòric introduint el concepte de sostenibilitat i relacionant-lo amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i la seva aplicació pedagògica. Seguidament, es va parlar de les causes del canvi climàtic en general, de com la sostenibilitat i el desenvolupament social i econòmic poden anar plegats així com les energies renovables són quelcom indispensable pel nostre futur. Es va tancar la jornada amb la presentació del joc ecològic Go Goals on vam posar en pràctica els coneixements tractats sobre les ODS. Per finalitzar, a més a més, es va passar un test per qualificar en quin grau s’havien integrat els conceptes tractats durant el dia.

Demà toca continuar amb les sessions teòriques. En aquesta ocasió es tractaran temes com la biodiversitat i “ecoansietat”. A més a més, aprofitant el context on ens trobem, es mostrarà com funciona el sistema educatiu aquí a Croàcia.

Podeu veure algunes imatges d’aquests dies aquí.