Cada infant ha començat la tarda tenint un gomet al front d’un color o forma diferent, sense saber quin era. Han seguit la consigna de no parlar i s’han mogut per l’aula només assenyalant-se entre ells i elles. Així, han aconseguit classificar-se en tres grans grups. Un, ha sigut el de gomets quadrats de color taronja; l’altre, gomets quadrats de color rosa i finalment, l’últim grup que ha sigut els dels gomets diferents, d’estrelles o triangles de colors diferents.
Al acabar, hem parlat, comentat i reflexionat:
- Com s’havien sentit.
- Què havien viscut els infants que han trobat ràpidament algun company/a amb el gomet igual que ell o ella.
- Com s’havien sentit els infants que no trobaven a ningú igual que ell o ella.
- Què difícil havia sigut entendre’s sense fer servir llenguatge verbal.
- De quina altres maneres s’haurien pogut classificar.
- Com d’important havia sigut la reacció d’una companya quan, veient que hi havia 4 persones amb gomets diferents, els hi havia fet gestos per tal d’ajuntar-se. I com els hi havia reconfortat aquesta decisió.
Finalment, la reflexió ens ha conduit a parlar d’aquelles qualitats que tenim cadascú de nosaltres i que a vegades passen més desapercebudes, o no es valoren tant. Tot i totes en tenim, i per això, hem decidit escriure una per un company o companya.