Dinàmica escolta activa a 6è

L’alumnat de 6è es caracteritza per les seves ganes de participar en el dia a dia a l’aula, que tots i totes diguin la seva, que exposin curiositats o preguntin dubtes i a vegades, l’efusivitat sigui tal, que es trepitgin els uns i unes amb les altres.  Per això la dinàmica d’aquest mes l’hem fet sobre l’escolta activa ja que sovint ens preocupem de què volem dir i explicar de nosaltres o dels nostres dubtes i és en detriment d’escoltar a les altres persones o mestres.

Per poder-ho viure dos alumnes escollits a l’atzar van sortir fora de la classe i van preparar-se una petita lectura que estava relacionada amb la situació d’aprenentatge que s’estava portant a terme. Aquests dos alumnes es van preparar aquestes petites lectures i l’alumnat que es va quedar dins de l’aula va haver de seguir un seguit d’indicacions. Aquestes indicacions van ser; interrompre i dificultar que el primer alumne pogués fer la lectura i en segon lloc, escoltar, mostrar interès i fer silenci mentre el segon alumne llegia.

Tot seguit, es va iniciar un espai per dialogar i reflexionar sobre què havia passat i sobre com s’havien sentit aquests dos alumnes en concret. La reflexió ens va ajudar a adonar-nos de la importància d’escoltar-nos i respectar-nos entre nosaltres i de prendre consciència d’allò què diem i sobre com fem sentir a la resta.

Si voleu veure fotografies o una petita mostra de la sessió, podeu fer clic aquí