Celebrem el DENIP a l’escola

Amb motiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau (el DENIP), que se celebra cada any el dia 30 de gener, dia en que va morir Mahatma Gandhi, ahir a l’escola vam fer un seguit d’activitats relacionades amb la cultura de la pau.

Al matí, cadascú a la seva classe va veure un vídeo diferent per tal de fer una petita xerrada sobre el que és la no-violència i el que és la pau. Després, en un paperet, tothom va escriure, dibuixar i decorar el seu desig de pau.

Després del pati, ens vam ajuntar classes de grans amb classes de petits per fer uns Coloms de la Pau on vam col·locar el desig de pau fent d’ales i els vam penjar a l’entrada de l’escola.

A la tarda, les famílies van venir com a convidades per a participar a diferents activitats que feien els nens i nenes de l’escola. En el cas d’Educació Infantil i Cicle Inicial, l’alumnat i les famílies van decorar amb flors uns fragments que van col·locar al Símbol de la Pau gegant que tenim a l’entrada (juntament amb els coloms) i van fer unes banderoles per les aules. En el cas de Cicle Mitjà i Cicle Superior, alumnes i famílies van participar en diferents debats que havien organitzat les nenes i nens de sisè al voltant de frases significatives.

Després, ens vam reunir al pati i ens vam col·locar formant un gran Símbol de la Pau, que va fotografiar i enregistrar un pare reporter (al qual volem agrair enormement la seva col·laboració!). Dues nenes de sisè van llegir el Manifest per la Pau de l’escola i, finalment, tothom va cantar la cançó Somnis d’infant, que ja fa dies que practiquem a les aules.

Podeu veure les fotos del DENIP clicant aquí. També podeu veure el vídeo amb la cançó aquí:

Va ser un dia bonic i emotiu, ens quedem amb ganes de mantenir aquesta nova tradició a l’escola i de comptar amb la presència de les famílies.

També vam comptar amb la visitia de VOTV, podeu veure la notícia aquí.