SETMANA DE LA CIÈNCIA: LA SOSTENIBILITAT

Durant la setmana del del 12 al 21 de novembre, i com cada any, hem celebrat la 26a edició de la Setmana de la Ciència, amb l’objectiu de despertar i potenciar l’interès dels nostres infants vers la ciència i la tecnologia. Enguany ha estat dedicada al tema de la sostenibilitat, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de l’Economia Creativa per al Desenvolupament Sostenible, de l’Any internacional de les Fruites i Verdures, de l’Any Europeu del Ferrocarril i del Centenari de Naixement del Servei Meteorològic de Catalunya.

Tots els grups han realitzat tallers i experiments relacionats amb la sostenibilitat i la meteorologia, entre d’altres.


Visita a l’aula STEAM del col·legi Cor de Maria de Valls

La setmana passada una part de l’equip impulsor del projecte Erasmus+ INNOVATIVE LEARNING SPACES van poder visitar l’aula STEAM Aula Hipàtia, del col·legi Cor de Maria de Valls.

L’objectiu de la visita era aprendre sobre  la disposició, dispositius, mobiliari, organització, tecnologia i metodologia en les aules del futur i STEAM, basant-nos en una experiència d’èxit com és l’aula d’aquest col·legi. Aula Hipàtia, tal i com explica INVELON technologies, destaca com el primer centre en implantar aquest tipus d’aula a Tarragona i també per ser referent del projecte escoles STEAM de la Generalitat de Calalunya.

Volem agrair al centre la seva atenció i amabilitat. Ens emportem la motxilla plena d’idees per acabar de desenvolupar la nostra aula del futur a la nostra escola i implementar l’ús de la tecnologia i metodologies actives a l’aula.

Voleu saber-ne una mica més d’aquesta aula STEAM?


 

 

 

 

 

Miniatletisme 2021

El passat dissabte 13 de novembre, els alumnes de l’escola i més de 400 alumnes d’altres escoles de Lleida, van participar en la 19a edició de la jornada de Miniatletisme al Complex Esportiu de les basses d’Alpicat.

La jornada va començar amb la nostra estimada boira lleidatana que ens va acompanyar fins gairebé el final de totes les proves. Tot i això els alumnes de 1r, 2n, 3r i 4t de l’escola van estar en tot moment preparats per treballar i gaudir les 14 proves atlètiques i jocs alternatius que ens van preparar des de l’Ajuntament de Lleida.

Cal agrair molt especialment els pares i mares i tutors/es dels alumnes, que els van acompanyar i que es van quedar donant suport en tot moment, en totes les proves, com també a l’hora de marxar i abandonar el recinte que van donar un exemple de civisme i saber estar.

L’any vinent, més i millor, moltes gràcies i visca l’esport!!

Francesc i Ramon.

Cliqueu a la imatge:

Taller dansa de butxaca

Al llarg de la setmana, els alumnes de 4art, 5è i 6è de primària han pogut experimentar una sessió del taller dansa de butxaca impartit pel centre Arts Dansa de Pardinyes.
Mitjançant diversos jocs d’expressió corporal i moviment, els /les alumnes han après a escoltar el seu cos i a conèixer les pròpies possibilitats de moviment. A partir de la combinació de música i moviment s’ha treballat les emocions(calma, alegria, nerviosisme, tristesa, vergonya…) la qual cosa afavoreix el desenvolupament de la personalitat i l’autoestima dels/les alumnes.

El taller ens ha servit per recordar que el respecte, l’escolta, la col·laboració són valors fonamentals a qualsevol aula.


FESTA DE LA TARDOR

Quan ve els temps de collir castanyes… l’escola s’omple del colors de la tardor i els nostres infants han gaudit de la festa amb molta il·lusió. Durant la setmana s’han realitzat a l’aula activitats musicals, artístiques i literàries relacionades amb aquesta estació, com podeu veure a les fotos. A més, els nens i nenes van col·laborar en l’elaboració de cartells per anunciar la festa. Des de l’àrea d’anglès es van treballar aspectes de la cultura anglesa amb activitats de Halloween.  No van faltar els panellets, les castanyes, poemes i la música tradicional.

Ho hem passat d’allò més bé!


CODEWEEK 9-24 octubre. Setmana de la programació.

Del 9 al 24 d’octubre se celebra la CodeWeek, una activitat promocionada per la UE per promoure el pensament computacional i la programació. Durant aquests dies els alumnes i alumnes de la nostra escola han treballat diferents activitats per afavorir la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat. Els grups de 3r i 6è van seguir la jornada lúdica amb l’activitat “Crea la teva mascota”  programant amb Scratch. Fins i tot, els alumnes de 3r van ser seleccionats per participar en la jornada en directe.

La resta de grups també van participar en la CodeWeek amb altres activitats com ara, programació sense dispositius (unplugged), programant amb LightBot, Scratch i Beebots.


 

DIA DE LES BIBLIOTEQUES 2021

El 24 d’octubre de 2021 es celebra el dia de les Biblioteques. Com cada any la nostra escola realitza una sèrie d’activitats per recordar aquest dia. Aquest any treballarem el cartell que ens presenta la direcció General del Llibre i Foment de la Lectura. Cada any la celebració d’aquest dia té un fil conductor, el d’aquest any és: “Biblioteques: llegir, aprendre, descobrir”.

També farem una exposició als prestatges dels passadissos de la biblioteca de primària i un altra a la biblioteca d’infantil amb els nous llibres que hem comprat aquest any per poder-los disfrutar amb els alumnes a les aules.

Més informació dia-bibliotecas-2021/presentacio

El próximo 24 de octubre celebramos el Día de las Bibliotecas bajo el lema " Bibliotecas: leer, aprender, descubrir" | Ministerio de Cultura y DeporteComissió de Biblioteca


CLUB DE LECTURA

Des de la Comissió de Biblioteca de l’escola aquest curs hem tornat a iniciar el CLUB DE LECTURA. Aquest any hem introduit canvis que han estat molt ben acollits pels alumnes.

El club de lectura que anteriorment es feia pels alumnes de Cicle Superior (5è i 6è) aquest any s’ha ofert a tot el cicle dels grans (4t, 5è i 6è). És una activitat voluntària que es duu a terme cada quinze dies a l’hora del pati. Els dilluns pels alumnes de 6è, els dimarts pels alumnes de 5è i els dimecres pels alumnes de 4t.

Cada alumne disposa d’un carnet de lectura per als tres trimestres del curs  i d’un talonari amb propostes per fer de la lectura una activitat emocionant. Entre tots hem triat el llibre que llegirem aquest trimestre. A partir d’ara ens retrobarem el dia assignat a cada curs per comentar el llibre i fer altres activitats per esdevenir un/una SUPERLECTOR/A.

Cada trimestre es canviarà de llibre i els/les alumnes podran tornar a decidir si volen continuar l’activitat o altres , que encara no s’havien animat, volen formar part del club de lectura.

Estem molt contents i contentes per la bona rebuda i participació de tots els/les alumnes.

A continuació podeu veure les fotografies dels grups d’alumnes, els llibres triats per aquest trimestre, el carnet lector i el talonari d’activitats.

 

Comissió de Biblioteca


Mobilitat Erasmus+, 5è dia Turquia

Avui hem pogut portar a terme un escenari elaborat mitjançant l’eina SCENARIO TOOL a l’aula del futur MOSAIC.
En primer lloc, hem posat un video per atreure l’atenció dels nens. A partir del que han vist els alumnes han formulat hipòtesi i han decidit sobre quin tema volien investigar i quin seria el seu producte final.
S’han dividit per l’espais en grups de 5 alumnes i han començat a investigar i a preparar les seves creacions.
Finalment, han presentat els seus productes finals a la resta de companys que han resultat ser del més variats i interessants: Un teatre, un vídeo amb el croma, un joc d’Scratch, un stop-motion i unes figures animades mitjançant l’aplicació animaker. Per acabar la sessió hem fer un Quizziz amb preguntes sobre el que haviem treballat.
Ha sigut una setmana molt intensa en la que hem gaudit força, hem après molt dels nostres amfitrions i tornem amb la maleta carregada d’experiències i idees per aplicar i transmetre a la nostra escola.


Mobilitat Erasmus+, 4t dia Turquia

Avui hem tingut el plaer de presenciar com es porta a terme un escenari a l’aula del futur MOSAIC amb els alumnes de 7è (13 anys). Al llarg del matí han intervingut mestres de diferents disciplines i els alumnes han treballat art, ciències i anglès. Tot el contingut estava englobat en el tema de l’univers.
Després el Regidor d’Educació del Districte de Pursaklar ens ha rebut al seu despatx on hem conversat sobre la situació de l’educació a Turquia i a Catalunya, així com de la possibilitat de que els dos centres segueixin col·laborant i establint lligams entre els alumnes.
Ha sigut un dia molt interessant on hem pogut establir lligams amb els alumnes del centre i aprendre força sobre la seva metodologia.