#JOEMQUEDOACASA EDUCACIÓ INFANTIL SETMANA 4 Activitats proposades del 27 d’abril 4 de maig

PROPOSTES COMUNS:

  1. MOU EL COS

Aquest dimecres s’ha estrenat el nou vídeo de la Dàmaris Gelabert: “ Mou el cos”. El podeu veure al següent enllaç i no podreu parar de ballar!: https://youtu.be/72p1AdzrSs8

Un cop hàgiu escoltat la cançó us podeu animar a fer alguna d’aquestes propostes: seguir la coreografia o inventar-ne una de nova, dibuixar i/o escriure en diferents targetes o papers les parts del cos que s’anomenen. Un cop fet, posar de nou la cançó i anar aixecant els papers amb els dibuixos i/o paraules a mesura que apareguin a la cançó! O si us ve més de gust senzillament fer un dibuix de la part del vídeo que més us hagi agradat.

2. TREBALL DIRECCIONALITAT

Amb aquesta activitat es tracta de treballar patrons amb diferent direccionalitat.

Hauríeu d’inventar un patró amb forquilles i culleres i després imitar-ho. Podeu començar amb patrons senzills i anar fent-los més complexes. La complexitat augmentarà si afegiu diferents tamanys i posicions. També podeu fer lletres. A continuació teniu alguns exemples que us poden ajudar.

3. LLUM I FOSCOR:

Juguem a fer ombres xinesques! Amb la llanterna, davant una làmpara… encarat a una paret o les cortines. A veure qui endevina el que representeu! També podeu posar música, que cada membre de la família representi un personatge amb ombres xinesques i que cada un es mogui segons s’inspiri!

4. EXPERIMENTS A CASA:

L’ou que salta

    • Material
      • 1 ou de gallina
      • 1 bol o 1 pot de vidre
      • Vinagre
    • Experiment pas a pas:
      • Agafa el pot de vidre i omple’l de vinagre
      • Fica-hi amb molt de compte un ou de gallina
      • Tapa el pot perquè no us molesti l’olor de vinagre a casa i deixa’l reposar un parell de dies.

Passat dos dies, obre el pot, treu l’ou, observa’l i toca’l. Què li ha passat a la closca de l’ou? Quin color ha agafat? Què passa si el pressiones suaument? Prova de deixar-lo caure al terra des d’uns quants centímetres. Quina reacció té l’ou?

5. CONTES

 Conte de L’Erugueta goluda https://youtu.be/CmcjCkLjD3Y

  • Fer un calendari dels dies de la setmana i posar quina fruita heu menjat
  • Fer cercles amb un suport(Rotlle paper de vàter) sobre un paper, retallar-los, pintar-los i després encaixar un darrera l’altre per fer l’Erugueta. Pels més petits, podeu donar els cercles retallats

 

PROPOSTES PER NIVELL:

ACTIVITATS PER P3

  • Estampem formes geomètriques

Cliqueu l’enllaç que trobareu a continuació, i gaudiu d’un petit conte que us farà recordar diferents formes geomètriques (cercle, quadrat, triangle…).

https://www.youtube.com/watch?v=Zyj6HrbI9XQ.

A continuació us animem a recollir diversos rotlles de paper de vàter o de cuina, per a que amb ajuda de la família els hi doneu diferents formes geomètriques, i les estampeu en un full de la manera com més us agradi.

  • T’animes a enfilar?

Canta amb en Mic la cançó del colors!   

https://www.youtube.com/watch?v=fK7ulVv3_aI

Us proposem retallar canyetes de diferents colors a trossets petits, i barrejar-los dins un bol.  Després enganxa diferents pals en una base de suro, o de plastilina, porexpan o tapes de capses de cartró, de manera que quedin verticals. A continuació juga a classificar els diferents trossets de canyetes per colors, tal com podeu veure en la imatge!!

ACTIVITATS PER P4

  • La Primavera.

Introduirem el tema de la primavera i parlarem d’aquesta amb els nostres fills i filles, recordarem quines són les característiques de l’estació i els elements més comuns ( plou, què passa als arbres, els animals, les flors, el temps…).

A continuació demanarem que facin un dibuix de la primavera.

Per últim, hauran d’escriure (cadascú al seu nivell) algunes paraules del que han dibuixat.

  • KAHOOT (relaciona quantitat grafia). FLUÏDESA 2. Anoteu el vostre nom on diu “enter nickname” i… a jugar (OK, go!)!

https://kahoot.it/challenge/04876944?challenge-id=9a1e95cb-4193-4f97-bae1-a32680379703_1587143333215

ACTIVITATS PER P5

  • El drac coronavirus

Imagina que ets un heroi, com Sant Jordi, i decideixes parlar amb el drac que es diu Drac Coronavirus per mitjà d’una carta. Escriu què li diries. Pot ser una paraula, una frase o una carta sencera. Pots fotografiar-ho i  aprendre-la de memòria i gravar-te llegint-la o recitant-la.

 

  • KAHOOT (relaciona quantitat grafia). FLUÏDESA 3. Anoteu el vostre nom on diu “enter nickname” i… a jugar (OK, go!)!

https://kahoot.it/challenge/09166367?challenge-id=9a1e95cb-4193-4f97-bae1-a32680379703_1586778525813

 

? I recordeu…

– Teniu les activitats i propostes de l’Editorial Teide per anar fent: https://web.editorialteide.com/ca/ens-quedem-a-casa

– Podeu anar enviant als tutors de cada classe fotografies del que van fent els vostres fills/es.

– Podeu descarregar aquest document: Descarrega !

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>