Institut escola

Comunicat de Premsa sobre Planificació Educativa a Badia del Vallès. Ajuntament de Badia del Vallès

L’Educació Infantil, l’inici a l’Institut Escola.

Entenem l’Educació Infantil de P3 (i3) com una continuació, un seguir el cordò umbilical de les llars. Per aquest motiu la tasca important de coordinació i treball plegat amb elles, La Mainada i La Llavor.

L’INSTITUT ESCOLA, UN MODEL DE CONTINUÍTAT I COHERÈNCIA PEDAGÒGICA.

Un INSTITUT ESCOLA acull alumnat des de l’Educació Infantil ( de 3 a 5 anys) fins a l’ESO. El nostre INSTITUT ESCOLA DE BADIA anirà creixent cada curs; el primer curs (23-24) tindrà 1r d’ESO, el segon curs (24-25) 1r i 2n d’ESO, el tercer curs (25-26) 1r, 2n i 3r d’ESO i a partir del curs 26-27 ja tindrà 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO.

Els instituts escola apleguen, en un mateix centre, l’oferta d’educació infantil, primària i secundària i presenten, des d’aquest punt de vista, una estructuració de l’ensenyament obligatori equivalent a la dels centres educatius dels països nòrdics i denominat model de sistemes integrats.

La integració de l’educació primària i la secundària en un mateix centre atorga a l’institut escola autonomia pedagògica per impulsar els seus projectes educatius i capacitat organitzativa i de gestió dels seus recursos. Amb la finalitat de donar resposta a les necessitats dels alumnes i les seves famílies, el Departament d’Educació recull la vocació innovadora dels centres per explorar noves estructures organitzatives que permetin assolir l’èxit escolar.

El treball coordinat i amb xarxa amb els altres centres educatius de la població, l’Escola Nova de Badia, l’Institut Federica Montseny i l’Institut Badia del Vallès, continuarà sent per nosaltres un pilar important per continuar donant la qualitat educativa que el nostre alumnat i les seves famílies mereixen.