Jotaràdio

Els nens i les nenes de cicle inicial treballen amb la ràdio molts aspectes del currículum.

• Parlar per comunicar-nos (el llenguatge conversacional).
  • Parlar al servei del desenvolupament de totes les habilitats lingüístiques.
  • Parlar i escoltar per aprendre a les àrees i matèries.
  • Parlar per expressar-nos millor i crear bellesa. La literatura com a referent cultural i model de producció.
  • Parlar i escoltar, objecte de coneixement.
  • Parlar i escoltar en una llengua que s’està aprenent.
Objectius:

– Conèixer i utilitzar la ràdio com a recurs pedagògic transversal i de temps lliure.

– Afavorir l’expressió oral com a mitjà de transmetre informació.

– Afavorir el treball cooperatiu.

Descripció general:

En petits grups a l’aula es preparen els continguts (notícies, entrevistes, contes, poemes,…); es fa un treball oral i escrit. Un cop tenim un contingut definitiu es grava a l’espai de la ràdio de l’escola; en aquest espai hi tenim tots els aparells necessaris per a fer les gravacions: taula, ordinador, aparell de so i micròfons.

Temporització i freqüència de desenvolupament: Al llarg del curs, 1 sessió setmanal per grup-classe
La darrera activitat que s’ha fet ha estat una entrevista a la Valle González Arroyo, del Club de Judo Badia, campiona d’Espanya Infantil de la categoría de menys de 40kg.