Els nens i les nenes de cicle inicial treballen amb la ràdio molts aspectes del currículum.
- Parlar per comunicar-nos (el llenguatge conversacional).
- Parlar al servei del desenvolupament de totes les habilitats lingüístiques.
- Parlar i escoltar per aprendre a les àrees i matèries.
- Parlar per expressar-nos millor i crear bellesa. La literatura com a referent cultural i model de producció.
- Parlar i escoltar, objecte de coneixement.
- Parlar i escoltar en una llengua que s’està aprenent.
Objectius:
– Conèixer i utilitzar la ràdio com a recurs pedagògic transversal i de temps lliure. – Afavorir l’expressió oral com a mitjà de transmetre informació. – Afavorir el treball cooperatiu. Descripció general: En petits grups a l’aula es preparen els continguts (notícies, entrevistes, contes, poemes,…); es fa un treball oral i escrit. Un cop tenim un contingut definitiu es grava a l’espai de la ràdio de l’escola; en aquest espai hi tenim tots els aparells necessaris per a fer les gravacions: taula, ordinador, aparell de so i micròfons.
|
Temporització i freqüència de desenvolupament: Al llarg del curs, 1 sessió setmanal per grup-classe |
La darrera activitat que s’ha fet ha estat una entrevista a la Valle González Arroyo, del Club de Judo Badia, campiona d’Espanya Infantil de la categoría de menys de 40kg. |